en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | C3 PureTech 82 105g Feel |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 39.112 km |
KM-stand laatst | 39.700 km |
1e indruk van deze C3. Gekocht met 39112km op de teller nadat we met de vorige auto Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge na 5jr. en 11700km helaas in een staart-kop file aanrijding geraakte.
Jammer, want die vorige 2 Punto's bevielen prima. Maar ze worden niet meer gemaakt en zodoende rond gekeken in het Franse lage B segment: Clio/208/C3. Dat het de C3 werd kwam vooral doordat de dealer (Bertens Oisterwijk)
vertrouwen wekte, dat de auto van buiten en binnen in prima staat was, dat het rijcomfort goed was, dat er een trekhaak was en dat de prijs (na toevoeging van voordelige nieuwe Michelin CrossClimat banden) redelijk was. Vergeleken met de Punto's valt op dat vering slapper is, voor sportief rijden moet je deze C3 niet hebben maar dat zoek ik ook niet. C3 heeft een 5 bak en Punto had er 6. Het valt me mee, de slagen zijn ruimer en straks met de 100km grens zullen de toeren toch beperkt blijven. Zoals in iedere nieuwe/andere auto is het altijd een beetje wennen aan sommige specifieke bedieningszaken maar het meeste wijst zich. Het bedieningsdisplay reageert vlot genoeg en de menu's zijn vrij logisch. Als we 25.000km of een jaar verder zijn is het mijn bedoeling de review te updaten.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren