Citroën C3 Picasso 1.4 VTi Aura (2011)

autoreview

Citroën C3 Picasso
Citroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 PicassoCitroën C3 Picasso

Signalement

UitvoeringC3 Picasso 1.4 VTi Aura
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf64.000 km
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch kleiner dan je denkt

  • 75.000 km

Sinds vorig jaar ben ik eigenaar van een C3 Picasso 1.4 Aura hetgeen op zich goed bevalt maar er zijn toch wel wat punten van aandacht.
Als eerste de proefrit beviel goed ik wilde graag van de dure diesel af en een wat hogere auto terug.
Ik ben niet Merk vast want een auto gaat bij mij maximaal 2 jaar mee mede omdat ik geen nieuwe auto,s koop.
Bij Smeeing in Soest een goede deal kunnen sluiten en de auto werd afgeleverd op 15 inch Kuhmo winterbanden.
Het wagentje rijd echt wel goed het is geen sprinter maar dat is in het huidige nederlandse verkeer ook echt niet nodig.
Ik rijd elke dag ongeveer 55 km naar mijn werk hoofdzakelijk binnendoor en dat merk je goed aan het verbruik.
Een gemiddelde van 1 op 12 vind ik behoorlijk pittig maar kan eigenlijk ook niet anders wat die 95 paarden moet ruim 1250 kilo in beweging zetten en enige stroomlijn is er op de auto ook niet te vinden.
Verder is de auto erg compleet met navigatie en bluetooth en dat werkt vrij goed al vind ik de bediening op de satelieten niet optimaal.
De climatecontrol werkt naar behoren maar wat ik wel mis is dagrijd verlichting.
De remmen vind ik persoonlijk wel wat vaag maar ze werken naar behoren.
Ik heb er inmiddels 11000 kilometer opzitten de banden zijn inmiddels omgewisseld voor 16 inch michelin maar het verbruik is er niet beter op geworden gemiddeld 1 op 12,5 terwijl de boordcomputer doodleuk 1 op 16 aangeeft.
Wat de ruimte betreft achterin geen enkel probleem, maar voorin met mijn 1 meter 90 word het toch wel anders.
De stoel moet in de laagste stand en helemaal naar achteren om maar enigzins een goede positie te kunnen vinden,het voordeel is wel dat de rugleuning mooi rechtop kan staan.
Wat de bijrijder betreft dat is echt hopeloos de stoel geeft geen enkele steun is slecht verstelbaar en zit raar hoog.
Toch ben ik niet ontevreden over de auto hij rijd opzich voorspelbaar voor mijn rug zit hij niet verkeert maar had ik toch liever wat meer beenruimte gehad voorin.
Ik zal jullie op hoogte houden van mijn verdere bevindingen want de picasso moet nog zeker een jaar mee.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.