Citroën C2 1.6 16V VTS (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C2 1.6 16V VTS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het sterkste punt van de auto vind ik de motor, pakt lekker goed op - vooral voor een moderne motor met alle emissie aanpassingen - en heeft best veel koppel voor zo"n toerenmotor. En toeren maken wil ie wel, dat merk je heel duidelijk. Er staat geen rood streepje in de toerenteller. Persoonlijk vind ik het jammer dat de bak geen 6 versnellingen heeft, de motor heeft er genoeg kracht voor en je maakt in zn 5 veel toeren als je op de snelweg rijdt. Bij 4100 toeren rijdt je 120 km/u en is best wel vermoeiend bij een lange rit, hierdoor wel veel trekkracht beschikbaar. Bij het rijden van de topsnelheid zal de motor ook aan het max toerental zitten denk ik - nog niet geprobeerd. Er zit geen isolatie op de binnenkant van de motorkap. Wegligging en remmen zijn prima, is niets op aan te merken - ophanging vindt ik net zo stug als mijn vorige auto, een VW Polo en is gewoon sportief. Het verbaast me dat de auto toch nog zo zwaar is, 1020 kg en ik vraag me af waar dat gewicht in zit. OK hij heeft standaard wel een ruime uitrusting met airco en 6 airbags etc maar is verder niet zwaar gebouwd. Het door de frabriek opgegeven verbuik haal ik echt niet, ook niet met een zeer gematigde rijstijl. De tank is 41 ltr en aan de kleine kant met dit verbruik. Al met al is het voor zn klasse eigenlijk best een dure auto, zowel in aanschaf (incl aflk. etc 20.000.-) als bij de pomp. Maar hij voldoet verder helemaal aan mn verwachtingen en wordt zeer terecht ’the urban sportscar’ genoemd.
PROBLEMEN
Nog weinig kilometers maar wel al een aantal rammeltjes.
Ook bij mij door de gordelbevestiging tegen binnenwerk van de auto.Dit zou makkelijk verholpen kunnen worden als deze een hoger ophangpunt hadden gehad. Achter kan je dat al zelf hoger (boven de leuning)afstellen waardoor je er geen last meer van hebt. De 2e rammel kwam van het reserve wiel. Het mooie 5e lichtmetalen reserve wiel zit open en bloot onder de auto en is kwetsbaar voor steenslag en pekel etc. De ophanging ervan rammelde. Ik heb het reserve wiel met ophanging uit de auto gehaald en rij nu rond met een anti lek spuitbus. Van de slepende/piepende remblokjes heb ik last bij achteruitrijden en ik heb nog de laatste rammel ergens (ophanging/uitlaat) onder de auto, beiden zal ik binnenkort bij de (gratis)2500 km inspectiebeurt aanmelden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.