Citroën C2 1.6 16V VTS (2005)

autoreview

Citroen C2
Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroën C2 1.6 16V VTS

Signalement

UitvoeringC2 1.6 16V VTS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het sterkste punt van de auto vind ik de motor, pakt lekker goed op - vooral voor een moderne motor met alle emissie aanpassingen - en heeft best veel koppel voor zo"n toerenmotor. En toeren maken wil ie wel, dat merk je heel duidelijk. Er staat geen rood streepje in de toerenteller. Persoonlijk vind ik het jammer dat de bak geen 6 versnellingen heeft, de motor heeft er genoeg kracht voor en je maakt in zn 5 veel toeren als je op de snelweg rijdt. Bij 4100 toeren rijdt je 120 km/u en is best wel vermoeiend bij een lange rit, hierdoor wel veel trekkracht beschikbaar. Bij het rijden van de topsnelheid zal de motor ook aan het max toerental zitten denk ik - nog niet geprobeerd. Er zit geen isolatie op de binnenkant van de motorkap. Wegligging en remmen zijn prima, is niets op aan te merken - ophanging vindt ik net zo stug als mijn vorige auto, een VW Polo en is gewoon sportief. Het verbaast me dat de auto toch nog zo zwaar is, 1020 kg en ik vraag me af waar dat gewicht in zit. OK hij heeft standaard wel een ruime uitrusting met airco en 6 airbags etc maar is verder niet zwaar gebouwd. Het door de frabriek opgegeven verbuik haal ik echt niet, ook niet met een zeer gematigde rijstijl. De tank is 41 ltr en aan de kleine kant met dit verbruik. Al met al is het voor zn klasse eigenlijk best een dure auto, zowel in aanschaf (incl aflk. etc 20.000.-) als bij de pomp. Maar hij voldoet verder helemaal aan mn verwachtingen en wordt zeer terecht ’the urban sportscar’ genoemd.

PROBLEMEN

Nog weinig kilometers maar wel al een aantal rammeltjes.
Ook bij mij door de gordelbevestiging tegen binnenwerk van de auto.Dit zou makkelijk verholpen kunnen worden als deze een hoger ophangpunt hadden gehad. Achter kan je dat al zelf hoger (boven de leuning)afstellen waardoor je er geen last meer van hebt. De 2e rammel kwam van het reserve wiel. Het mooie 5e lichtmetalen reserve wiel zit open en bloot onder de auto en is kwetsbaar voor steenslag en pekel etc. De ophanging ervan rammelde. Ik heb het reserve wiel met ophanging uit de auto gehaald en rij nu rond met een anti lek spuitbus. Van de slepende/piepende remblokjes heb ik last bij achteruitrijden en ik heb nog de laatste rammel ergens (ophanging/uitlaat) onder de auto, beiden zal ik binnenkort bij de (gratis)2500 km inspectiebeurt aanmelden.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.