Citroën C2 1.4 HDi Ligne Séduction (2004)

autoreview

Citroën C2 1.4 HDi Ligne Séduction (2004)

Signalement

UitvoeringC2 1.4 HDi Ligne Séduction
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De C2 geeft de bestuurder, ondanks zijn beperkte afmetingen, het gevoel dat je in een luxe middenklasser rijdt. De stoelen zijn zeer comfortabel en de wegligging is uitmuntend. Een klein minpuntje op het rijgedrag is dat de auto gevoelig is voor zijwind.

De C21.4HDI is zeer zuinig en heeft een zeer comfortabele wegligging. Daarnaast hoort een gemiddeld verbruik van 1 op 22 bij normaal rijgedrag mogelijk. Als de bandenspanning optimaal is, vpower diesel wordt getankt en 80-100km/h wordt gereden, is een gemiddelde van 1 op 24 vrij gemakkelijk haalbaar.

Het grootste nadeel van de C2 is dat een gebrek aan ruimte hebt voor extra passagiers achterin. Voor korte ritjes kunnen 3 personen meegenomen worden, maar dit is af te raden voor de langere ritten. Ook de met de kofferbakruimte is het enigszins behelpen, tenzij niet meer dan 1 passagier mee wordt genomen. Door de mogelijkheid de stoelen achter helemaal dubbel te klappen, of een eind vooruit te schuiven, kan een redelijke laadruimte worden gecreërd.

PROBLEMEN

05-12-2006
Ster in het ruit, werd gratis gerepareerd door carglass.

05-02-2007
Losse dakrail en lak aan de binnenkant van de bovenste achterklep was beschadigd,
dit werd kosteloos gerepareerd door de citroen dealer.

11-11-2007
De 1e grote beurt waarbij ik gelijk mistlampen in heb laten bouwen(300 euro)
Voor de grote beurt was ik 800 euro kwijt, dit was incl. nieuwe Michelin banden, maar dat kan je verwachten bij een 120.000km beurt.

Sinds dit onderhoud is het toch al lage verbruik nog lager uit gekomen, ik rij nu gemiddeld zo’n 1 op 25 op de snelweg. Op de autoweg rij ik gemiddeld zo’n 1 op 28.5. Door de vele files en stoplichten zijn haal ik gemiddeld per tankbeurt zo’n 1 op 23.

Met deze beurt heb ik ook gelijk meer trekkracht gekregen. Verder bevalt deze auto nog steeds zeer goed, mede dankzij het lage verbruik.

28-03-2008 update
Inmiddels heb ik een kleine 30.000 met de auto gereden en moet zeggen dat ik nog steeds dik tevreden ben over de auto. Vandaag heeft de ’groene’ zijde van mijn hart gesproken en heb ik een roetfilter in laten bouwen. Dankzij subsidie hoefde ik slechts 100 euro te betalen, en dit was in een 3 kwartier gefixed.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.