Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive (2008)

autoreview

Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive (2008)

Signalement

UitvoeringC-Crosser 2.2 HDiF Exclusive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf97.000 km
KM-stand laatst104.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 104.000 km

Sinds een half jaar zijn wij in bezit van een C-Crosser na tot volle tevredenheid in een C5 te hebben gereden. Er was slechts 1 punt waarop de C5 tekort schoot en dat was het aantal kg dat getrokken mocht worden. Voor de C5 gold een max gewicht aan de trekhaak van 1400 kg. Gezien het feit, dat er 2000 kg getrokken moest gaan worden, is de keus op een C-Crosser diesel geval.
De keuze is beperkt tot vnl 4wd als je een dergelijk gewicht wil trekken. Als groot liefhebber van het merk Citroen komt dan in de personenauto's eigenlijk alleen de C-Crosser diesel in aanmerking omdat de benzineversie slechts 1500kg mag trekken.

De C-Crosser bevalt tot nu toe uitstekend. Uiteraard mis je in eerste instantie de hydraulische vering, echter de conventionele vering went best snel.
De standaard uitrusting is veelomvattend met chroomaccenten aan de buitenzijde, erg goed bevallende navigatie, leer met stoelverwarming, achteruitrij camera en de mogelijkheid tot zevenzitter.
De gemonteerde trekhaak is afneembaar omdat anders van de deelbare achterklep, de onderklep niet geheel kan worden geopend.
De zit op langere afstand is erg comfortabel en ook de beenruimte op de achterbank is voor volwassenen erg ruim.
Bagageruimte is er meer dan genoeg.
Op een rit naar Oostenrijk met een gem rijsnelheid van 110km/u bedroeg het brandstof gebruik 1 op 13,wat ik keurig vind.
Op de rijeigenschappen niets aan te merken alhoewel de beoordeling daarvan in het hedendaagse trage verkeer niet gemakkelijk is. Voor ons in ieder geval ruim voldoende.
Tractie in de bergen met sneeuw prima. Sneeuwkettingen waren niet nodig. Op 2 wielaandrijving was alles gemakkelijk te doen, wat niet gezegd kon worden van merken met de motor voorin en achterwielaandrijving. Bergop met sneeuw waren de kettingen voor deze auto's een must.
Het trekken van de 2000kg geeft ook geen enkel probleem, kortom tot nu toe nog geen enkele spijt van deze aankoop.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.