Citroën BX Break TRD Turbo (1989) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | BX Break TRD Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 173.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De BX TRD Turbo Break is een hele fijne comfortabele reisauto. Hij is goedkoop in onderhoud en heeft lage kilometerkosten. Deze dieselmotoren zijn onverwoestbaar. M"n vorige heb ik bij 430.000 km weggedaan. Kijk langs het ouderwetse uiterlijk, want ja echt mooi is hij niet. Dat heeft weer een bijkomend voordeel want voor een schijntje kun je een hele leuke auto kopen. De kofferruimte is niet overbemeten groot voor een stationwagen, door z"n schuine achterkant. Het interieur is ok, voor een auto uit de tachtiger jaren. Veel poespas zit er niet aan, maar wel alles wat je nodig hebt. Electrische ramen, electrisch kanteldak(optie) en c.v. Nadeel van het laatste is dat je de kofferbak niet met de sleutel kan openen.
PROBLEMEN
Achterste remschijven vervangen
Voorportierpennen vervangen
Dashboardverlichting vervangen
Uitlaatdemper vervangen
Achterdraagarmlagers vervangen
Gasbollen vervangen
De auto heeft me nog nooit laten staan, dus verder helemaal niets. De slangen kunnen wel eens losgaan of verteren en natuurlijk de auto op tijd een beurt geven. Deze auto heeft verder bijna altijd snelwegkilometers gereden, waarvan ik er nu in drie maanden 20000.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren