Citroën BX 19 TZI (1991) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | BX 19 TZI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 175.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na zes jaar geen auto gehad te hebben, toch maar weer een auto. Wegens goede ervaringen met het merk Citroën, en in bijzonder de BX (voorheen een type 1 basis, en daarna een type 2 14RE gereden) weer gekeken naar een BX, alleen met criterium dat hij stuurbekrachtiging zou hebben. De TZi"s hebben in tegenstellen tot andere BX´en confort bollen. Deze hebben een iets grotere inhoud dan de standaard bollen, wat resulteert in nog beter veercomfort. Als neveneffect is de wegligging wel iets minder. Verder is het een betrouwbare, goede, en vooral leuke auto, waarmee je voor weinig geld groot en comfortabel rijdt. In de afgelopen 8.000 km niet veel problemen gehad, behalve achterstallig onderhoud.
De 19TZi is een zeer complete auto. Hij heeft namelijk een lekkere sterke motor van 109 PK, centrale deurvergrendeling met afstandbediening, alle 4 de ramen zijn electries te bedienen, en hij heeft stuurbekrachtiging. Mijn auto heeft ook nog eens als optie een electrisch schuif/kanteldak, af-fabriek. Het enige min-puntje vindt ik het de stoelen. De auto is van begin 1991, en toen zat er nog gewoon een stoffen interieur in. Ongeveer halverwege 1991 is dat vervangen door een GTi interieur (velours) met een andere kleur, wat veel beter zit.
PROBLEMEN
Niet veel bijzonders:
- Bougies + kabels
- Uitlaat
- Radiateur
- Retourslangetje van de veerpoot links voor
- Aandrijfashoes
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren