Citroën BX 19 TRS (1987)

autoreview

Citroen BX
Citroen BXCitroen BXCitroën BXCitroën BXCitroën BXCitroën BXCitroën BXCitroën BXCitroen BX - interieur

Signalement

UitvoeringBX 19 TRS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze BX heeft het bij mij slechts 5000 km uitgehouden. Het was een heerlijke auto en had met wat onderhoud makkelijk nog veel langer mee kunnen gaan. Maar vervangen was voor mij goedkoper dan onderhoud/reparatie en daarom heb ik hem vrij snel weer van de hand gedaan.
Ik heb de auto in 2007 aangeschaft voor 280 euro. Was van een oudere man geweest. Deze was overleden en nu werd de auto door z’n zoon verkocht. Een aantal maanden voor het overlijden van de eerste eigenaar had de auto een grote beurt en nieuwe APK gekregen. Bij de beurt waren alle veerbollen vernieuwd.
Toen ik de auto voor aankoop ging bekijken schrok ik mij een hoedje. De carrosserie was matig, er zat een gat in het rechter voorscherm met een diameter van een centimeter of 3 en het automatisch schuifdak functioneerde niet en leek lek als een mandje. Het interieur zat onder een centimeter stof en ik vreesde dat het mij een dag zou kosten om dat weer toonbaar en fris te krijgen. Maar wat reed hij heerlijk, zo werd duidelijk bij de proefrit. Ik ervaarde dat de wagen veerde zoals een Citroen behoort te veren. Perfect. En ondanks het werk dat ik op mij af zag komen kon ik hem niet laten staan. Thuis aangekomen heb ik hem samen met mijn vrouw vanbinnen uitgezogen en gepoetst. Bij de eerstvolgende regenbuien constateerde ik dat het regenwater voornamelijk via het defecte schuifdak in de kofferbak verdween. Geen probleem. We zaten droog en de auto reed uiterst comfortabel, uiteraard vanwege de vering, daarnaast de stuurbekrachtiging, automatische ramen en de heerlijke 1.9 motor. Uiteindelijk heb ik hem na 5000 heerlijke kilometers naar de sloop gebracht en met genoegen de restwaarde geincasseerd. De BX heeft mij nog geen 3 cent per km gekost.

@Laika/bij de sloop heb ik er 125 euro voor gekregen. Derhalve 155 euro voor 5000km! Momenteel rijd ik in een Xantia, deze review ik op korte termijn.

@Marcel Rutten/ik ben een rijder, geen klusser. En aan de apk was de auto nog niet toe.

PROBLEMEN

Op zeker moment had ik het linkerportierraam geopend op een mooie zomerse dag. Thuis aangekomen wilde dit raam niet meer sluiten. En uiteraard begon het te hozen voordat ik het raam weer in orde had gemaakt. Het raam uiteindelijk vastgezet in gesloten toestand. Had als nadeel dat ik het niet meer kon openen. Maar als je weet dat de auto binnen afzienbare tijd weer weggaat is dat niet onoverkomelijk.
Reden om de auto naar de sloop te brengen was een kapotte pouli van de hoogtepomp (althans dat vermoed ik). Verder heb ik met de auto geen problemen gehad.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.