Chrysler Grand Voyager 3.3i V6 Limited (2006)

autoreview

Chrysler Grand Voyager
Chrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand VoyagerChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieur

Signalement

UitvoeringGrand Voyager 3.3i V6 Limited
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf15.600 km
KM-stand laatst18.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 18.000 km

Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 Limited LPG

Eindelijk mijn droomauto gekocht, nou ja, in ieder geval de ideale auto voor mijn situatie. Prive een gezin van 6 en zakelijk met 4 man en boodschappen, bagage enz. naar boord van mijn schip rijden.
Hij is ideaal omdat mijn oudste 2 kinderen (7) tussen de stoelen van de 2e rij door kunnen lopen en zichzelf vastzetten op de kinderverhoging en er dus niet een stoel naar voren hoeft te worden geschoven om de kinderen naar de achterste rij te laten gaan , ook op de stoelen van de 2e rij staat namelijk een kinderstoel en als je die stoel naar voren zou moeten schuiven moet ook eerst de gordel worden losgemaakt, lastig allemaal.
Zakelijk is hij ideaal omdat de achterste bank kan worden weggeklapt in de bodem
( in 2 delen )waardoor een gigantische laadruimte ontstaat en er toch nog 2 comfortabele captain chairs overblijven op de 2e rij.

De 2 stoelen op de 2e rij kunnen niet meer worden weggeklapt in de bodem omdat er in die ruimte 2 gastanks van 40 ltr. zijn gebouwd, de stoelen kunnen nog wel naar voren worden geklapt tegen de voorstoelen aan.
Deze gasinst. bevalt goed, inbouw was € 2500,00 maar dit heb ik al binnen een jaar terug verdiend, ik rijd +/- 35000 km/jr.
Het verbruik is +/- 1:6 wat ik niet slecht vind want in de folder geven ze een verbruik van 1:7,8 aan, rekening houdende met de meestal zeer optimistische verbruiks cijfers in folders, rijden op LPG en mijn niet zuinige rijstijl valt 1:6 mij mee. Het is natuurlijk veel maar de auto weegt , met LPG inst., dan ook een niet misselijke 2189 kg!!

De auto rijd heerlijk comfortabel, geen last van de ouderwetse achterwiel ophanging, het is zowiezo geen auto om te scheuren.
Alleen versnellen op de snelweg van 100-120 naar 120-140 , bijvoorbeeld nadat er weer eens een vrachtwagen een inhaalactie van 3 minuten heeft uitgevoerd, is een actie die net zo lang duurt als bij dezelfde vrachtwagen als je de automaat niet laat terugschakelen. Het min of meer verplicht terug laten schakelen van de automaat in deze situatie is natuurlijk slecht voor het verbruik en het klinkt in de auto ook zeer nerveus en luid want de motor moet er dan echt flink aan trekken.

Deze Ltd. uitvoering is zeer compleet, het \"hout\" op het dash fleurt de zaak toch wel een beetje op, jammer dat er in dit dash geen dubbel DIN ruimte is voor een fatsoenlijk nav. systeem want het standaard systeem is er een met pijltjes, uit 2006
en kan voor zover ik weet nog niet worden geupdate, het werkt voor de rest prima.

In de \"overhead rail console\" ( Amerikaanse verkooppraat voor een plafondrails met bakjes )zit ook nog een DVD scherm voor de kids, ik was bang dat dit ene scherm te klein zou zijn voor de kids helemaal achterin maar zij kunnen het perfect zien, het geluid kan via de boxen van de uitstekende audio installatie maar ook via de 4 bijgeleverde hoofdtelefoons, als je dan de fader van de audio inst. naar voren zet kun je als volwassene gewoon radio luisteren terwijl de kids een filmpje kijken, ideaal!

PROBLEMEN

  • 18.000 km

Het enige probleem tot nu toe is geweest dat de LPG instalateur was vergeten de verbinding tussen de 2 LPG tanks open te zetten en er dus maar 1 tank werd geleegd tijdens het rijden.



UPDATE VERKOOP BIJ 70000 km

Na veel ergernissen besloten deze Grand Voyager in te ruilen.
Zoals boven beschreven waren er al heel wat kleine (elektrische) en grote (lek stuurhuis) mankementen geweest maar toen na de 70000 km beurt dat de koelwaterpomp lekte heb ik gelijk een proefrit geregeld in een Mercedes R die ze hadden staan.
Als je daar eenmaal in hebt gereden ben je verkocht.....

Blijft het feit dat de Grand Voyager de meeste ruimte bied voor een gezin van 6 a 7 personen maar als de ergernissen zo groot worden is het tijd om afscheid te nemen.
Ook de hier boven al beschreven slechte acceleratie van 90 km weer naar 120/140 km begon me steeds meer te ergeren, met name in Duitsland met 4 volwassenen en de rest van de auto vol met materiaal en bagage.

Binnenkort een reviewvan de Mercedes R ?????

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.