Chrysler Grand Voyager 2.4i SE Luxe (2000)

autoreview

Chrysler Grand Voyager 2.4i SE Luxe (2000)

Signalement

UitvoeringGrand Voyager 2.4i SE Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst265.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 187.000 km

De Chrysler Grand Voyager 2.4 SE Luxe biedt een zee aan ruimte waar de kinderen ons dankbaar voor zijn. Het vervoer van de kids en hun bagage bij hun clubjes levert nu geen enkel probleem meer op. Daarom hebben we bewust de Grand Voyager gekozen. Daarnaast is de hoge zitpositie prettig.

De auto is van alle gemakken voorzien: cv, electr. ramen en spiegels, stuurbekrachtiging, verstelbaarstuur, airco (handbediend), trekhaak en extra hulp luchtvering (ivm LPG onderbouw) en cruisecontrol (geïntegreerd in het stuur). De spiegels zijn tevens electr. in te klappen wat bij een dergelijke brede auto inmiddels vaak gebruikt wordt. Daarnaast is Chrysler slim geweest om in de voorruit bij de ruitewissers electr. verwarming elementen in te bouwen. Dat is tijdens de winterperioden beslist handig.
De auto maakt weinig toeren en is dus rustig om in te rijden. Hij heeft voldoende vermogen om in het huidige verkeer mee te komen. De motor presteert hetzelfde als een 3.3 Voyager, maar is beduidend goedkoper in onderhoud en verbruik.

De enige minpunten zijn het ontbreken van een klokje, de hakerige en soms blokkerende versnellingsbak en het handmatig moeten switchen van de dag- en totaalteller. Bij een auto van deze prijsklasse mag dat eigenlijk niet voorkomen.

De auto is voorzien van een Necam G3 installatie en rijdt uitstekend op LPG. Door de onderbouw is er geen verlies aan bagageruimte. Het enige minpunt hierbij is dat de tank bij veel tankstations wisselend vult. Dit schijnt af te hangen van de bardruk van de pompinstallaties, maar bij dezelfde pompen tankt hij de ene keer 60 liter vol van de 74 liter tank en de andere keer maar 40 liter ondanks dat de tank leeg is gereden. Dit heb ik zelf zolang ik auto\'s op LPG heb gereden nog niet meegemaakt. In elk geval een euvel waar mee te leven valt.

De Grand Voyager is een auto die waar voor zijn geld geeft en het onderhoud valt tot op heden mee. Hoewel ik van te voren genoeg dramatische verhalen gehoord heb over de onderdelenprijzen, vallen die tot op heden mee. In het verleden heb ik ook Mercedes Benz gereden en ik beschik nog over een BMW 635CSI. Als je de onderhoudsbeurten en onderdelenprijzen vergelijkt van die merken, valt de Chrysler beslist mee.

Op dit moment rijden we jaarlijks ongeveer 35.000 km. Voornamelijk lange afstanden en daar is de auto voor gemaakt. We hebben in 2,5 jaren ca. 88.000 km gereden met veel plezier en gelukkig zonder echte noemenswaardige problemen. Tot op heden alleen reguliere onderhoudsbeurten gehad, behoudens het probleem met het contactslot.

Ik hoop dat we nog lang plezier mogen beleven aan deze auto. Ik wil de auto zolang mogelijk blijven doorrijden, want inruilen heeft geen zin bij dit soort wagens, zeker niet met hoge kilometerstanden.

PROBLEMEN

  • 187.000 km

We hebben één keer pech gehad toen het contactslot defect was. De ANWB monteur is 2 uur bezig geweest om de auto weer rijdbaar te maken omdat de auto volgens hem zo degelijk gebouwd is had hij veel werk om alles los te schroeven. Achteraf heeft een nieuw contactslot ons ca. € 30 gekost, dus tja viel dus weer mee.

Update

  • 265.000 km

De Chrysler gaat door richting de 300.000 km. Tot op heden alleen de benzinepomp vervangen vanwege het vele rijden op LPG. Daarnaast de LPG tank vervangen vanwege roest. Gezien de leeftijd en de km-stand te verwachten. Verder geen vervelende zaken ondervonden. Blijft een fijne ruime wagen die over het algemeen probleemloos is.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.