Chevrolet TrailBlazer LT (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | TrailBlazer LT |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 23.325 km |
KM-stand laatst | 27.000 km |
Amerikaans
- 25.500 km
Ik heb deze TrailBlazer nu een paar maanden en de mijne (bedrijfsauto) is een LS maar die staat in het rijtje er niet bij.
Het bouwjaar is 2008.
Ik gebruik deze auto in Saudi Arabië en dat is maar goed ook. het is een 4.2 liter 6 cilinder en het verbruik is astronomisch. Ik doe op een tank van 70 liter ongeveer 450km (1 op 6.2). En dan heb ik een zeer matige rechtervoet en doe alles boven de 70km/h met de cruise control. Tevens kom ik niet boven de 120. Aan de andere kant kost 70 liter hier maar 6 Euro.
Op de weg is deze auto comfortabel en is er niet veel op aan te merken. Hij zit goed, ruim en de zit is Amerikaans. Tevens is de hele aankleding binnen Amerikaans en zeer "goedkoop". Maar alles werkt en daar valt verder niet te veel over te zeggen.
Zodra je van de weg afgaat en de woestijn intrekt komt de ware aard van de Blazer naar boven en dat is niks. Ondanks 4 wheel drive, Auto, 2H, 4H en 4L stelt dat niets voor. Tevens is de auto niet gebouwd om off road te gaan. een voorbeeld is de onderzijde van de auto. Er zit geen beschermende bodemplaat onder. Ik reed van een zand richel af met de neus van de auto in het zand. De vering sloeg door en de onderzijde van de motor raakte het zand. Op zich is dat niet erg, ware het niet dat de slangen voor de power steering daar ook lopen. Met alleen een klein stalen plaatje om dat op zijn plek te houden. Dus de toevoer lijn naar de stuurbekrachtiging sloeg tegen de radiator fan en en binnen 2 minuten zat ik zonder stuurbekrachtiging.
Deze auto's zijn niet voor off road driving gemaakt. Dat deed mijn Jeep vele malen beter.
Iets beter
- 27.000 km
Na een maand verder dan mijn vorige bericht hier een kleine update. Ik heb inmiddels een 12V compressor aangeschaft waardoor we, voor we de woestijn ingaan de banden spanning terug brengen van 35 psi naar 8 psi. Dat geeft een veel betere grip en maakt het rijden in het zand veel makkelijker. Vergis je niet... woestijn rijden vergt nog steeds erg veel ervaring want regelmatig zie je Arabieren die dwars van duinen afrollen. Ook mogen we regelmatig mannen uit het zand slepen.
Het grootste probleem van de Blazer blijft de grond speling, zeker als je de banden aflaat. De motor is wel krachtig genoeg om zelfs hellingen met los zand van 30 graden up te kunnen rijden.
De grondspeling verpest enigszins het rijplezier in het zand maar na een uur of vier zandhappen heb ik wel een grote glimlach op mijn gezicht.
Wel moet ik toevoegen dat ook hier de motor temperatuur erg hoog oploopt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.