Chevrolet Tahoe LT Premium (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tahoe LT Premium |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 286.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn auto, Chevrolet Suburban is de verlengde versie van de Tahoe en ik moet zeggen dat het een geweldige auto is. Om te beginnen het uiterlijk, als je niet va plan bent op te gaan in de massa en niet dezelfde auto wilt rijden dan je buurman en de buurman van je buurman en daar de buurman van enz enz dan is een tahoe of een suburban zeker de juiste keuze. Dit zijn niet meer de amerikanen van vroeger die snel roesten en slecht afgewerkt waren, alles is pure degelijkheid en gemaakt om lang mee te gaan. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak, je bent er gek op of je moet er niks van hebben, iets ertussenin is er niet.
Dan het rijcomfort, dit is wel nog een beetje oud amerikaans... zolang je rechtdoor rijdt rijdt het heeeerlijk. Echt een auto om in één ruk van noord naar zuid europa te rijden. Het gevoel dat je een tweezitsbank in je auto hebt, Alles is bekleed met prachtig lichtgrijs leer en airco cruise control en de hele mikmak zit er standaard op en werkt perfect. het is wel te merken dat hij niet gemaakt is voor het betere gooi en smijtwerk,( daar heb ik een mazda mx3 voor;). Het koetswerk helt over en snelle bochten kun je vergeten, maar dat is iets waar hij niet voor gemaakt is en daar komt ook nog het gewicht van 2730 kilo bij kijken. Daarentegen is er niks te klagen over het motorvermogen, de 5,7v8 injectiemotor met 184kw en 450nm koppel bij 2800 toeren zorgt ervoor dat je behoorlijk de stoel in wordt geduwd, de motor loopt geweldig en heeft een prachtig geluid. Dit zorgt ervoor dat ik ’s morgens als hij warm draait altijd even bij de uitlaat sta te luisteren, het verbruik doet er verder niet veel toe.. iemand die zo’n auto koopt is er zich vantevoren van bewust dat het geen zuinige auto is. Zit gecombineerd op ongeveer 25L/100KM. Remmen doet de suburban over het algemeen wel goed. alleen de remblokken zijn snel versleten, deze zitten er nu nog geen 10000km op en zijn al ver versleten. Ook noodstops zijn niet goed te doen met de suburban.
Zolang je rusig remt gaat alles goed, trap je plotseling op de rem dan gebeurt er eerst een tijdje niks, alsof je op en baksteen trapt. Maar ja geen enkele auto is perfect. Het gevoel dat je achter een X5,ML of zelfs Cayenne rijdt en dan denkt ga aan de kant met je autootje maakt heel veel goed, om er daarna langs te knallen en een X5 het nakijken te geven... DAT is de american way of driving!!!
PROBLEMEN
Motor volledig gereviseerd
Fuseekogel kapot gehad
Benzinepompje in de brandstoftank
Motor was eigenlijk nog goed, kleppen waren ingeslagen door het altijd op lpg rijden, de lpg installatie (impco) heeft veel problemen gehad en is er nu uit.
Nu hij op benzine rijdt geen problemen gehad.
Deze auto’s hebben eigenlijk een LPI installatie (computergestuurde lpg installatie) nodig. Bij mij was het een oudere installatie vandaar alle problemen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.