Chevrolet Spark 1.0 LT+ BiFuel (2012)

autoreview

Chevrolet Spark 1.0 LT+ BiFuel (2012)

Signalement

UitvoeringSpark 1.0 LT+ BiFuel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf22 km
KM-stand laatst450 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste review van de Chevrolet Spark 1.0 LT

  • 450 km

Met veel plezier en interesse lees ik graag de reviews van de nieuw aangekochte autos en de ervaringen van de nieuwe eigenaar!

Voor mijn beeldvorming heb ik bij de aanschaf in de loop der jaren van mijn nieuwe auto's mij vaak laten leiden door de reviews van anderen ( met in het achterhoofd het bekende korreltje zout ! )

Gezien het feit dat ik niets heb te klagen over de ingeruilde KIA en bijzonder tevreden over deze auto ben zult u misschien denken waarom een andere Chevrolet Spark kopen!!?

Wel wij ( echtgenote ) rijden nu op jaarbasis 8 a 9000km en de meeste tijd staat de auto in de garage stoffig te worden. En met de huidige motorrijtuigenbelasting van 45 euro pmd en de literprijs benzine als je een keer gaat rijden en moet tanken van gemiddeld 1,75 euro de liter heeft ons doen besluiten om naar een kleine auto te gaan zoeken die ons zo min mogelijk gaat kosten!

Na vele proefritjes bij diverse merken zijn we uiteindelijk bij een Chevroletdealer in Nijkerk uitgekomen waar we qua inruil goed zaken konden doen! En de verkoper was plezierig in de omgang.

Wij willen op gas rijden (0.67 cent p/liter) dus na een proefrit deze Spark gekocht!! ( tot 2014 belasting vrij en daarna op z'n duurst 30 euro belasting per maand!)

Ik had mijn bedenkingen qua tanken en motorvermogen en vering ( gezien de diverse fora )maar ik moet zeggen dat dit best meevalt want je koopt een auto in het goedkope A segment en moet dus geen strepentrekker verwachten!met het comfort van een BMW/Mercedes!

Mijn ervaringen zijn de volgende :

1- tanken is even een handigheidje maar gaat goed ik koop wel de Europa nippelset bij de dealer - Duitsland( de normale bajonet nippel in deze set speciaal voor de Spark is ook langer)

2- vering is voor deze kleine auto goed

3- Heb nu 1 keer getankt en geeft een gasverbruik van 1 op 13.8 - motor is nog lang niet ingelopen dus zal nog zuiniger worden

4- radio met gebruik van USB-stick werkt goed en geeft een goed geluid

5- Comfort en gevoel Stoelen-rijgeluiden-etc tijdens rijden zijn goed - nog geen rammeltjes of veer bonking gehoord!

6- Algehele indruk is goed -- maar de tijd zal het uitwijzen wat deze kleine Spark echt waard is - ik zal U op de hoogte houden!! Ook over mijn ervaringen met deze garage in Nijkerk!!!

Ik ben zaterdag langs geweest om een universele lpg nippelset (langere bajonet NL + verloopstuk Duitsland + verloopstuk Italie ) te bestellen en kan deze dinsdag erna reeds afhalen.

Ook over mijn ervaringen met deze garage in Nijkerk qua service/garantiewerk en onderhoudsbeurten zal ik met U mijn ervaringen delen!!!

UPDATE 1; 23-07-2012 bij 1315km

Mijn indruk van de Spark is na 1315km nog zeer positief. Ik heb vanaf de eerste kilometers op gas gereden dit tot in tegenstelling van wat sommige dealers adviseren ( varieerd van 500km tot 1000km eerst op benzine rijden ivm het inlopen van de motor??? ( deze is speciaal voor het rijden op gas aangepast!!! ) heb dan ook van mijn dealer niets gehoord dat dit zou moeten !!

Het gemiddelde gebruik na een aantal keren getankt te hebben ligt op 1:14.5 --niet slecht gezien het feit dat de motor nog moet inlopen.

Wij hebben net een ritje autobahn van 700km gedaan en de Spark rijdt goed en stil bij 120km/uur ( wel even terugschakelen naar 4 om snelheid te maken bij inhalen)
Prima stoelen! geen rammeltjes of veer problemen.
Tot zover een goede reisgenoot!

Getankt met de EURO (Duitsland) nippel en geen problemen hiermee - ik raad iedereen aan om de Europakit verloopnippelset a 31 euro te kopen want met de langere bajonetnippel tank je in Nederland makkelijker en blijf je verder van de auto af ( lakschade)met de LPG vulnippel van de pomp, tevens kan de benzinebrandstofdop gewoon dicht blijven.

2600 km:

Bij de dealer Broekhuis in Nijkerk geweest met de klacht dat bij 200km gereden te hebben het gas alarmpje blijf piepen tot 4 a 5 min, daarna konden we nog gewoon 100km rijden alvorens te tanken!
In Harderwijk is door Broekhuis de gasinstallatie gecallibreerd en er is een nieuwe drukschakelaar geplaatst!! ( komt wel vaker voor volgens de monteur ) Klacht is vlot verholpen (garantie) en ook niet meer terug gekomen!!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.