Chevrolet Spark 1.0 LT (2012)

autoreview

Chevrolet Spark
Chevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet Spark

Signalement

UitvoeringSpark 1.0 LT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst164.408 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de aankoop en eerste km gekocht bij van Kouwen Am

  • 100 km

Mijn eerste ervaringen met de Spark
al 100 km gelopen
moet nog 900km voordat ie op gas mag
rijdt lekker veert veel beter en veel stiller dan de cuore de motor hoor je haast niet maar met de achterbank naar beneden heb je extra geluid van achter (van de weg) denk door de achterdeur die op sommige plekken voorzien is van ventilatie.
Auto stond al buiten met een volle met benzine en gas Tank zag er verder goed uit
de verkoper vertelde nog een paar belangrijke dingen. hoop dat ik die onthou, maar het begon al goed
We hadden hem net thuis en ik wist niet hoe je de achterbank moest omklappen, terug naar de dealer , ze waren vergeten instructie boekje erin te leggen, maar daar demonstreerden ze het, met de hoofdsteunen kan je hem moeilijk omklappen tot een vlakke vloer dus die er maar afgehaald .
s'avonds gaf het display van de radio en alle andere dingen iets te veel licht, dat kan ik niet dimmen of uitzetten, kan er niets over vinden in het instructie boekje volgende keer vragen bij de dealer
de computer gaf bij de start dat we nog 360km konden rijden nu na 100 km staat ie op 340km mar misschien komt dat door mijn of mijn vrouw"s rijstijl,en de tank meter staat niet meer op vol nu -2 streepjes na 1000 km het werkelijke verbruik gr Henk

verbeteren rij geluid

  • 250 km

Het geluid wat ik hoorde als je rijdt is rijgeluid van de banden op de weg, men heeft geen geluids-isolatie op de bodem platen achter en op de wielkasten gemaakt.
Ik heb dit zelf gedaan met door zelfklevende bitumenstroken te plakken onder de achterbank en kofferruimte, kosten 10 euro, auto is nu veel stiller geworden.

op gas rijden

  • 1.200 km

Vanaf 1000 km rijden we op lpg je merkt er niets van als je overschakelt op gas de auto begint als de motor koud is op benzine en na 1,5 tot 2km km schakelde de spark automatisch over naar gas, ledje op de gas display gaat dan over van rood naar groen

Denk als je veel korte ritjes maakt dat je verbruik van gas wel veel minder is omdat je iedere keer op benzine start, maar dat is niet de bedoeling.

Ik merk wel dat met optrekken ,bij het intrappen van het koppelingspedaal (omhoog schakelen) het toerental iedere keer 2 tot 3 streepjes omhoog gaat, terwijl je het gas losgelaten hebt.
Ik ben er nog niet achter wat ik verkeerd doe,probeer er nu op te anticiperen dus nog eerder gas los , maar ik snap het niet!!! vraag het wel aan de dealer.

verkeerd gewicht kenteken laat overschakelen op ga

  • 3.038 km

Op het kenteken van de spark staat leeg gewicht 940 kg dat klopt dus niet. Standaard is ie zonder gas 839kg dan gaat het reservewiel eruit en de gastank van 23 liter er bij totaal denk ik + 10 kg het klopt dus niet!!!! Ik denk dat iedere eigenaar van zo'n spark bifuel dat heeft. Wordt vervolgt. Vervolg: gewogen is werkelijk 1020 kg kan dus niet lichter zelfs als je de brandstoftank leeg rijdt en alle rommel eruit + de matjes is ie geen 839 kg maar dan 960 kg de type keuring klopt dus.

verbruik

  • 13.152 km

Als je redelijk voorzichtig met het gaspedaal omgaat blijft het verbruik tussen een op 15 en 1op 16,5 met snelheid tot 100km uur op snelweg ga je daar boven 120 wordt het 1op14,5
een keer veel gereden op 70 km weg en dan kan er nog wat vanaf min was snelweg en 70 km weg 1 op16,8.

lampen

  • 29.323 km

gebruikt wel erg veel halogeen koplampen ik heb er in de 20000 km nu al 3 setjes ingezet

gastank

  • 20.000 km

Ik weet niet waarom maar er kan opeens veel meer in de gatank denk dat de 80% vulling defect is .Wel makelijk, kan nu veel meer in, Tank is dus 31 liter 80 % daar van is volgens van Kouwen 23 liter maar die kunnen niet rekenen maar ik vindt het zo wel prima, moet er alleen rekening mee houden dat je na het vol tanken nog een behoorlijk stuk rijdt. of niet vol tanken

Banden

  • 73.500 km

De banden Continental ecocontact waren versleten. Nu nieuwe Michelins energysaver gekocht laten monteren.

Verbruik

  • 75.000 km

Het verbruik met de nieuwe Michellin Enregysaver banden is gestegen eerst gemiddeld 1:15,5 Nu 1: 14
Zijn toch niet zo zuinig die Michelin Banden!!!
Al klacht gestuurd naar michellin die hebben de banden als groene B geklassificeerd nou dat kunnen ze niet waarmaken.Ik wilde ze terugsturen.
En ze stuurden bericht terug dat michelin aan het einde van de levensduur, daar iets mee kunnen doen.Nou we kijken wel, duurt een paar jaar, hebben ze iets uitstel.

Nu 75 00 km gereden met 70000 nieuwe banden met 75000 begon te hokkelen in de lage toeren naar de dealer geweest en nieuwe bougie kabels onderhoud en het probleem was weg. Alleen de dak beugels daar valt de verf vanaf. Het aluminium is aan het oxideren de chevrolet wil daar niets aan doen,'t zijn uitwendige onderdelen daar zit geen lakgarantie op.alleen op roest van binnen uit . beetje raar !

Remcilinders achter vervangen

  • 134.085 km

Met onderhoudsbeurd achterte remcilinders vervangen rem bleef hangen liep zwaar.

engine storing op km teller

  • 156.000 km

Motor nagekeken maakt normaal geluid oliepeil wel erg laag! kijk het normaal nooit na !
Hoop dat hij bij de laatse beurt in november , voldoende van olie voorzien is? Ik zie geen lekkage en ook geen blauwe rook, 1,5 liter bijgevuld . En geen motorstoringslichtje meer.

Nieuwe banden

  • 161.000 km

1: De velgen zagen er niet meer uit roestig !
2:De voor remmen beven hangen als je net geremd had voelde je dat ze nog bleven remmen er naar gekeken wat wd 40 tussen het rubber van de remcilinder gespoten paar keer de remcilinder heen en weer bewegen en ik hoop dat het weer een tijdje goed gaat.
3: De zomer banden vervangen voor nieuwe winterbanden ,de Michellin Enregysavers waren al aan het verdrogen en zaten er al 86 000 km op en nog 3 mm profiel dus die gingen wel erg lang mee bijna 5 jaar ! Het brandstof gebruik was met de jaren verbeterd tot 1op15 de conti eco 1:15,5 en maakten veel geluid volgens Michellin 68 db volgens mij in het begin 74 db bijna 4x zoveel , dat werd beter rna veel km !
Die gaan dus weg en ik heb andere zomerbanden besteld. Dit keer Hankkook eco K 425 met 64 db Hoop dat deze beter en zuiniger zijn .

Probleem met gasinjectors

  • 164.408 km

De gas injectoren begonnen te weigeren naar van kouwen garage geweest daarna iets beter maar het werd weer slechter .
Daarna naar lpg specialist gegaan hebben Injectoren schoongemaakt en nieuwe gasfilter ingezet tot nu toe 50 km geen problemen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.