Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2013)

autoreview

Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2013)

Signalement

UitvoeringSpark 1.0 LS BiFuel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst18.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 5 km

Spark in ontvangst genomen. Gekozen voor de LS Bifuel Carbon Flash Black metallic lak.
De plastic details vallen zodoende minder op, maar blijft persoonlijke smaak uiteraard.
Op benzine meer dan vol lof met rijden. Dat het even duurt voor de 130 km te halen was uiteraard te verwachten, maar niet hinderlijk.
Dealer van Mill in Gorinchem tot nu toe zeer over te spreken.
Blijft alleen belachelijk dat de afleverkosten niet gewoon in de verkoopprijs zit..
Ben wel verbaasd over de opties die een standaard model bevat. Namelijk airco, elektrische ramen, automatische deurvergrendeling, speakers achter, 5 deurs etc..
Daartegenover is een Spark relatief duurder t.o.v. een C1, 107, Aygo of i10.


Extra aangeschaft:
-armsteun
-klok
(over een simpele klok beschikt de huidige LS helaas niet)
-carkit mobiel
(TIP je kunt evt. je tel via aux aansluiten, om het gesprek over de speakers te laten gaan) Alleen nog wel wat problemen met de microfoon dan, kan ik dit oplossen?

Verlanglijst:
-velgen met winterbanden
-kofferbakmat
-strips bij deurportieren/dorpellijst
-mistlampen met angel eyes
-witte streep in het midden
-parkeersensoren (bij voorkeur strips zodat ik niet hoef te boren. Iemand ervaring mee?)
-uitlaatsierstuk

  • 1.000 km

Voor het eerst op gas na 1000 km. Netjes gehouden aan opmerking dealer om de eerste 1000 km op benzine te rijden. Merk vrij weinig van het overschakelen. Ga binnen enkele kilometers over.
Enigste wat je merkt is dat op gas de auto schokt tussen de 100 en 130 km, bij accelereren. Bij constante snelheid heb je daar geen last van.
De europese verloopnippel voor lpg tanken is een pré. Chevrolet zou er goed aan doen de standaard nippel te vervangen bij nieuwe auto's.
De standaard metalen velgen zijn niet mooi ivm de auto. Het haalt het uiterlijk naar beneden. De meeste Sparks zie ik dan ook met eigen velgen rijden.
De limited edition velgen van Chevrolet staan er erg mooi onder!

  • 2.000 km

Kan de inhoud van de lpg tank nog moeilijk peilen.
Wel lachen aan de tank!
Gemiddeld gaat er tussen de 15 en 20 liter in. Zou dat aan het koude weer liggen? Normaliter zou dit 25 liter moeten zijn.. Ik tank het helemaal vol. Of moet je een reserve aanhouden voor het uitzetten van het gas? Weet iemand dat?

4e verslag

  • 18.000 km

Spark heeft inmiddels 1e onderhoudsbeurt gehad voor € 145,-. Wordt garantie weer verlengd. Wat me wel op viel, is dat er behoorlijke verschillen zijn tussen verschillende Chevrolet dealers.

Inmiddels nieuwe spoiler er op laten zetten en led remlichten.

Rijeigenschappen zijn nog steeds prima. Merk nog niet dat auto steeds zuiniger wordt, wat sommige beweren.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.