Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Spark 1.0 LS BiFuel |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 18.000 km |
- 5 km
Spark in ontvangst genomen. Gekozen voor de LS Bifuel Carbon Flash Black metallic lak.
De plastic details vallen zodoende minder op, maar blijft persoonlijke smaak uiteraard.
Op benzine meer dan vol lof met rijden. Dat het even duurt voor de 130 km te halen was uiteraard te verwachten, maar niet hinderlijk.
Dealer van Mill in Gorinchem tot nu toe zeer over te spreken.
Blijft alleen belachelijk dat de afleverkosten niet gewoon in de verkoopprijs zit..
Ben wel verbaasd over de opties die een standaard model bevat. Namelijk airco, elektrische ramen, automatische deurvergrendeling, speakers achter, 5 deurs etc..
Daartegenover is een Spark relatief duurder t.o.v. een C1, 107, Aygo of i10.
Extra aangeschaft:
-armsteun
-klok
(over een simpele klok beschikt de huidige LS helaas niet)
-carkit mobiel
(TIP je kunt evt. je tel via aux aansluiten, om het gesprek over de speakers te laten gaan) Alleen nog wel wat problemen met de microfoon dan, kan ik dit oplossen?
Verlanglijst:
-velgen met winterbanden
-kofferbakmat
-strips bij deurportieren/dorpellijst
-mistlampen met angel eyes
-witte streep in het midden
-parkeersensoren (bij voorkeur strips zodat ik niet hoef te boren. Iemand ervaring mee?)
-uitlaatsierstuk
- 1.000 km
Voor het eerst op gas na 1000 km. Netjes gehouden aan opmerking dealer om de eerste 1000 km op benzine te rijden. Merk vrij weinig van het overschakelen. Ga binnen enkele kilometers over.
Enigste wat je merkt is dat op gas de auto schokt tussen de 100 en 130 km, bij accelereren. Bij constante snelheid heb je daar geen last van.
De europese verloopnippel voor lpg tanken is een pré. Chevrolet zou er goed aan doen de standaard nippel te vervangen bij nieuwe auto's.
De standaard metalen velgen zijn niet mooi ivm de auto. Het haalt het uiterlijk naar beneden. De meeste Sparks zie ik dan ook met eigen velgen rijden.
De limited edition velgen van Chevrolet staan er erg mooi onder!
- 2.000 km
Kan de inhoud van de lpg tank nog moeilijk peilen.
Wel lachen aan de tank!
Gemiddeld gaat er tussen de 15 en 20 liter in. Zou dat aan het koude weer liggen? Normaliter zou dit 25 liter moeten zijn.. Ik tank het helemaal vol. Of moet je een reserve aanhouden voor het uitzetten van het gas? Weet iemand dat?
4e verslag
- 18.000 km
Spark heeft inmiddels 1e onderhoudsbeurt gehad voor € 145,-. Wordt garantie weer verlengd. Wat me wel op viel, is dat er behoorlijke verschillen zijn tussen verschillende Chevrolet dealers.
Inmiddels nieuwe spoiler er op laten zetten en led remlichten.
Rijeigenschappen zijn nog steeds prima. Merk nog niet dat auto steeds zuiniger wordt, wat sommige beweren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.