Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2012)

autoreview

Chevrolet Spark
Chevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet SparkChevrolet Spark

Signalement

UitvoeringSpark 1.0 LS BiFuel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst11.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn ervaring met de Spark.

  • 11.000 km

De Peugeot had 325.000 km op zijn teller en het werd tijd om uit te zien na een andere auto. Omdat ik de meeste km maak voor het woon werkverkeer en daarbij alleen in de auto zit, was het niet nodig om weer een grotere auto aan te schaffen. Dus werd de jacht op een nieuwe auto geopend.

Diverse opties onder de loep genomen en uiteindelijk gekozen voor de Spark. De gas uitvoering af fabriek, i.c.m. een aantrekkelijke actie van Chevrolet, heeft de doorslag gegeven om voor de Chevrolet te kiezen. Ik heb gekozen voor de 1.0 LS Bifuel met een John Gold cruisecontrol en een Parrot bluetooth carkit als extra opties. De auto gekocht bij de BOVAG merk onafhankelijke garage waar ik al klant was.

Voor de Peugeot betaalde ik € 118,= per maand aan wegenbelasting en de verzekeringspremie zou plm. € 30,= per maand goedkoper uitvallen. Tot 2014 dus een voordeel van plm. € 150,= per maand.

Op 9 januari 2012 is mijn Spark in de kleur coconut champagne afgeleverd.

Inmiddels 5 maanden en 11.000 km gereden. Mijn ervaringen zijn enkel positief. Ik heb met mijn lengte van 1.85 meter een riante zitplaats achter het stuur. Hierbij is de ruimte achter mij beperkt, maar dit is te verwachten bij een auto van dit kaliber. De problemen die ik lees bij het gas tanken, herken ik niet. Het tanken is mogelijk zonder de benzinedop te verwijderen. Wanneer je de benzinedop verwijdert, dan gaat het helemaal probleemloos. De Spark is geen snelheidsmonster, maar komt goed mee in het verkeer.

De meeste km zijn gemaakt over 80 km wegen. Waar mogelijk maak ik gebruik van de cruisecontrol. Het gemiddelde gas verbruik over 11.000 km is 14,95 km/l. Het benzine verbruik hiernaast is 139.50 km/l. Zie verbruiksmonitor.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.