Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Spark 1.0 LS BiFuel |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 37 km |
KM-stand laatst | 24.421 km |
"Eerste ervaringen" - (9 jan '12 - 267 km)
- 267 km
Zoals verwacht, heeft de auto niet de versnelling zoals de Ford Mondeo die ik hiervoor had. Echter als de auto eenmaal op snelheid is, dan is het een fijne auto, ook op de snelweg. Het motorgeluid valt alles mee en bij op tijd terugschakelen is ook inhalen goed te doen.
De auto heeft airco, een goede audio installatie met USB en ipod aansluiting en natuurlijk een CD sleuf.
Het leukste aan deze auto is (waarvoor ik hem ook gekocht heb) het tanken!! Voor € 9,75 de tank volgegooid (was voor 3/4 leeg).
Auto een maand in bezit
- 2.468 km
Ik heb de auto nu een maand in bezit en de auto bevalt goed. Inmiddels gewend aan het mindere vermogen van de auto tov de vorige. Bij het invoegen op een drukke snelweg met een korte invoegstrook goed opletten, want de 100 km/h wordt dan nog niet gehaald. Wanneer alleen op 120 km/h wegen wordt gereden, dan is het verbruik op gas circa 1 op 12.5 (8 liter/100 km). Bij 100 km/h wegen daalt het verbruik naar circa 1 op 14.
De laatste dagen in de sneeuw is leuk met deze auto. Met winterbanden is de auto niet van zijn spoor te krijgen.
2 maanden in bezit
- 4.875 km
De auto bevalt na twee maanden nog uitstekend. Geen rammeltjes of piepjes, de auto zit degelijk in elkaar.
Inmiddels de europeese set verloopnippels gekocht voor het LPG tanken. In deze set zit een nippel die langer is dan de standaard bij de auto geleverde nippel, die als nadeel had dat bij het LPG tanken de dop van de benzinetank afgehaald moest worden. Met deze verloopnippel is dat niet meer benodigd.
Laatst een tank vrijwel in de bebouwde kom leeggereden en de auto was daar veel zuiniger dan op de snelweg waar ik meestal rijdt.
Auto 5 maanden in bezit
- 8.838 km
Na 5 maanden bevalt de auto nog steeds prima. Vanwege de vorm van de motor kap,zijn er door steenslag al diverse beschadigingen van de lak.
Qua verbruik nog geen verschil kunnen ontdekken tussen zomer- en winterbanden.
Omdat ik vrijwel alleen maar snelweg rijdt, vind ik het grootste gemis de cruise control. Wellicht dat ik in de toekomst een cruise control van John Gold laat inbouwen.
De auto een jaar in bezit
- 22.848 km
Op dit moment heb ik de auto een jaar in bezit en de auto bevalt na 22848 km nog steeds goed.
De eerste beurt bij 15.000 km kostte € 238. De brandstofkosten over het eerste jaar waren € 287 voor benzine en € 1283 voor LPG. Zie ook de verbruiksmeter voor extra info.
Op LPG een gemiddeld verbruik van 1 op 12.7, wat neerkomt op € 0,07 per km. 1 op 12.7 is circa 15% meer dan de fabrieksopgave.
de overige kosten zij motorrijtuigenbelasting € 0,00 (de auto is vrijgesteld) en verzekering met 80% noclaim € 24 per maand.
De klimaatbeheersing (airco en verwarming) werkt goed evenals het audiosysteem, al hadden er achterin betere speakers geplaatst kunnen worden.
In het gehele eerste jaar hebben zich geen problemen voor gedaan met de Spark, tot zover een betrouwbare, goedkope auto.
Update
- 24.421 km
Ondanks een lekke winterband en dat kostte € 86 om te vervangen door een nieuwe.
Er is nog geen enkele storing of probleem geweest.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.