AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Chevrolet
  • Spark
5

autoreview

Chevrolet Spark 1.0 LS+ BiFuel (2011) #9

Anoniem
  • Review
13 september 2011 om 13:02
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringSpark 1.0 LS+ BiFuel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf19 km
KM-stand laatst2.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Inrijden

  • 2.100 km
  • 13 september 2011

Op 1 september 2011 heb ik dan ook, voor het eerst in mijn leven, een nieuwe auto gekocht. De combinatie van lpg en geen wegenbelasting icm het uiterlijk van de spark hebben mij hiertoe doen besluiten.

Ik heb de spark LS+ genomen. Hierin zitten als extra: Leren beklering, parkeersensoren, armsteun en LT bumper+mistlampen.

Aangezien er geadviseerd werd de eerste 1000 kilometer op benzine te rijden, heb ik samen met mijn vader een weekend trip naar polen gepland.

De rit (enkele reis) zou 980 kilometer zijn. We zijn s'avonds laat vertrokken en ik moet zeggen dat de auto helemaal niet zo sloom was als ik had verwacht. De eerste tankbeurt kwam na 360 kilometer(half leeg). waarna er 20,29 liter(32,55 euro) in de tank ging Dit komt dus neer op een eerste verbruik van 1 op 17,74 (wij hebben toen 100-110 gereden).

De auto zit erg comfortabel en ook met lange ritten heb ik niets te klagen gehad. Na een goede 540 kilometer verder (net na de grensovergang bij Polen) moesten we weer tanken. Aangezien het reservelampje al brandde ging er 30,92 liter in. Dit komt neer op een tweede verbruik van 1 : 17,46

Na ongeveer 10 uur en bijna 990 kilomter kwamen we aan. Ik moet zeggen dat ik nog totaal geen spijt heb gehad van de aankoop. De spark is, in mijn ogen, helemaal niet super sloom. Verder vind ik hem super comfortabel. Wat wel een aandachtspuntje is, is het niet kunnen dimmen van de interieurverlichting. Deze is als het donker is aardig fel(aan de andere kant houdt het je wel weer wakker).

Na een paar dagen daar te hebben verbleven ging de rit weer retour naar Nederland. Aangezien ik moet vader moest afzetten hebben we de terugweg een andere route genomen. Hierbij waren meer heuvels/bergen. Nu merk je wel dat er een kleine motor in zit. als je bij 100-120 km/u de heuvel oprijdt loopt de snelheid langzaam terug en moet je echt terugschakelen naar zijn 4.
We hebben toen in Duitsland, na 520 km, voor de 3e keer getankt(30,25 liter). verbruik is nu 1 op 17,19

Eenmaal in Nederland aangekomen hebben we gelijk over de grens voor het eerst LPG getankt(dit na ruim 1900 kilometer).
Het tanken verliep soepel. Gewoon de tankdop eraf halen. het verloopstukje aandraaien en tanken maar.
Wat wel vreemd was is dat er maar 18 liter in ging. Ik had verwacht dat er bij een 30 liter tank wel minsten 24 liter in zou gaan. Nou ja volgende keer beter dacht ik maar. Het leuke was dat er natuurlijk maar 12 euro afgerekend hoefde te worden.

Ik moet zeggen dat je het verschil gelijk merkt. Jeetje wat rijdt hij een stuk minder pittig op gas. Maar ja alles went zeggen ze, dus dit zou ook wel weer wennen.
Wat ook nog een aandachtspuntje is, is dat bij overgang van Benzine naar LPG er een vrij harde tik te horen is(vind het zelf niet nadelig maar kan wel zo door anderen bevonden worden).

Al met al moet ik zeggen dat ik zeeeer tevreden ben met de spark en verwacht dat ik zeker nog veel van deze auto zal genieten.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Chevrolet Spark
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0 16V LS Bi-Fuel (LPG-G3)

    Chevrolet Spark 1.0 16V LS Bi-Fuel (LPG-G3)

    • 2011
    • 196.487 km

    € 3.250

    1.0 16V LT Bi-Fuel | Airco | Orig. NL | Zuinig! |

    Chevrolet Spark 1.0 16V LT Bi-Fuel | Airco | Orig. NL | Zuinig! |

    • 2013
    • 96.916 km

    € 4.400

    1.0

    Chevrolet Spark 1.0

    • 2010
    • 53.643 km

    € 595

Meer Chevrolet Spark occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Chevrolet Spark specificaties
  • Chevrolet Spark occasions
  • Chevrolet Spark video's
Advies en informatie
  • Chevrolet Spark tests
  • Chevrolet Spark gebruikersreviews
  • Chevrolet Spark index
PREMIUM
Mitsubishi Space Star  - Opel Agila - Chevrolet Spark

Mitsubishi Space Star - Opel Agila - Chevrolet Spark

Kleinrijdend Nederland heeft er weer een nieuwe keuzemogelijkheid bij: de Mitsubishi Space...

Lees meer
 

Chevrolet Spark reviews

  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    3
    • 8 juli 2020
  • Review
    Chevrolet Spark 1.2 LT (2010)

    Chevrolet Spark 1.2 LT (2010)

    10
    • 30 maart 2020
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    8
    • 26 september 2019
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LE BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LE BiFuel (2011)

    2
    • 19 november 2018
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS+ BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS+ BiFuel (2011)

    4
    • 27 juni 2018
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    5
    • 5 november 2017
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    11
    • 18 november 2015
meer reviews
Chevrolet Spark 1.0 BiFuel - 2011 – 354.933 km - Klokje Rond

Chevrolet Spark 1.0 BiFuel - 2011 – 354.933 km - Klokje Rond

99

Het A-segment, waarin de stadsautootjes vallen, is de laagste die er bestaat. En als je al...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    3
    • 8 juli 2020
  • PREMIUM
    Onbekende A-segmenters - Op zoek naar …

    Onbekende A-segmenters - Op zoek naar …

    • 29 juni 2020
  • Review
    Chevrolet Spark 1.2 LT (2010)

    Chevrolet Spark 1.2 LT (2010)

    10
    • 30 maart 2020
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

    8
    • 26 september 2019
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LE BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LE BiFuel (2011)

    2
    • 19 november 2018
  • Review
    Chevrolet Spark 1.0 LS+ BiFuel (2011)

    Chevrolet Spark 1.0 LS+ BiFuel (2011)

    4
    • 27 juni 2018
  • Chevrolet Spark 1.0 BiFuel - 2011 – 354.933 km - Klokje Rond

    Chevrolet Spark 1.0 BiFuel - 2011 – 354.933...

    99
    • 4 juni 2018
Merk
Merk
  • Autonieuws
    'GM werkt aan elektrische Corvette cross-over'

    'GM werkt aan elektrische Corvette cross-over'

    23
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Gestolen Chevrolet Camaro na 17 jaar terecht

    Gestolen Chevrolet Camaro na 17 jaar terecht

    24
    • 9 januari 2021
  • Autonieuws
    Vijf klassiekers met een elektrische aandrijflijn

    Vijf klassiekers met een elektrische aandrijflijn

    65
    • 31 december 2020
  • Chevrolet Corvette C3 (1978) - Klokje Rond Klassiek

    Chevrolet Corvette C3 (1978) - Klokje Rond...

    36
    • 26 november 2020
  • Autonieuws
    Vernieuwing voor elektrische Chevrolet Bolt

    Vernieuwing voor elektrische Chevrolet...

    7
    • 10 november 2020
  • Autonieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: SUV's

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    82
    • 6 november 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: de Grumman 'Long Life Vehicle' (LLV)

    De Vluchtstrook: de Grumman 'Long Life...

    21
    • 1 november 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep