Chevrolet Spark 1.0 LS+ BiFuel (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Spark 1.0 LS+ BiFuel |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 19 km |
KM-stand laatst | 2.100 km |
Inrijden
- 2.100 km
Op 1 september 2011 heb ik dan ook, voor het eerst in mijn leven, een nieuwe auto gekocht. De combinatie van lpg en geen wegenbelasting icm het uiterlijk van de spark hebben mij hiertoe doen besluiten.
Ik heb de spark LS+ genomen. Hierin zitten als extra: Leren beklering, parkeersensoren, armsteun en LT bumper+mistlampen.
Aangezien er geadviseerd werd de eerste 1000 kilometer op benzine te rijden, heb ik samen met mijn vader een weekend trip naar polen gepland.
De rit (enkele reis) zou 980 kilometer zijn. We zijn s'avonds laat vertrokken en ik moet zeggen dat de auto helemaal niet zo sloom was als ik had verwacht. De eerste tankbeurt kwam na 360 kilometer(half leeg). waarna er 20,29 liter(32,55 euro) in de tank ging Dit komt dus neer op een eerste verbruik van 1 op 17,74 (wij hebben toen 100-110 gereden).
De auto zit erg comfortabel en ook met lange ritten heb ik niets te klagen gehad. Na een goede 540 kilometer verder (net na de grensovergang bij Polen) moesten we weer tanken. Aangezien het reservelampje al brandde ging er 30,92 liter in. Dit komt neer op een tweede verbruik van 1 : 17,46
Na ongeveer 10 uur en bijna 990 kilomter kwamen we aan. Ik moet zeggen dat ik nog totaal geen spijt heb gehad van de aankoop. De spark is, in mijn ogen, helemaal niet super sloom. Verder vind ik hem super comfortabel. Wat wel een aandachtspuntje is, is het niet kunnen dimmen van de interieurverlichting. Deze is als het donker is aardig fel(aan de andere kant houdt het je wel weer wakker).
Na een paar dagen daar te hebben verbleven ging de rit weer retour naar Nederland. Aangezien ik moet vader moest afzetten hebben we de terugweg een andere route genomen. Hierbij waren meer heuvels/bergen. Nu merk je wel dat er een kleine motor in zit. als je bij 100-120 km/u de heuvel oprijdt loopt de snelheid langzaam terug en moet je echt terugschakelen naar zijn 4.
We hebben toen in Duitsland, na 520 km, voor de 3e keer getankt(30,25 liter). verbruik is nu 1 op 17,19
Eenmaal in Nederland aangekomen hebben we gelijk over de grens voor het eerst LPG getankt(dit na ruim 1900 kilometer).
Het tanken verliep soepel. Gewoon de tankdop eraf halen. het verloopstukje aandraaien en tanken maar.
Wat wel vreemd was is dat er maar 18 liter in ging. Ik had verwacht dat er bij een 30 liter tank wel minsten 24 liter in zou gaan. Nou ja volgende keer beter dacht ik maar. Het leuke was dat er natuurlijk maar 12 euro afgerekend hoefde te worden.
Ik moet zeggen dat je het verschil gelijk merkt. Jeetje wat rijdt hij een stuk minder pittig op gas. Maar ja alles went zeggen ze, dus dit zou ook wel weer wennen.
Wat ook nog een aandachtspuntje is, is dat bij overgang van Benzine naar LPG er een vrij harde tik te horen is(vind het zelf niet nadelig maar kan wel zo door anderen bevonden worden).
Al met al moet ik zeggen dat ik zeeeer tevreden ben met de spark en verwacht dat ik zeker nog veel van deze auto zal genieten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.