Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

autoreview

Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel (2011)

Signalement

UitvoeringSpark 1.0 LS BiFuel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst160.000 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste revieuw

  • 2.900 km

Auto gekocht op 10 maart 2011 met inruil van mijn vorige auto die ik drie jaar naar tevredenheid heb gereden Hyundai i10)

Maar door het aantal kilometers die ik rij was ik toe aan een auto op gas en binnen mijn budget viel de Chevrolet Spark en de dacia sandero.

Beide autos een proefrit gehad maar door de kosten (de chevrolet is belastingvrij) en door de verkoper van de chevrolet gekozen voor de Spark.

Het eerste weekend gelijk al ruim 500 kilometer gereden (weekendje weg).
Beviel uitstekend met vier personen en vol bagage deed de spark het prima.

Optrekken van 100 naar 120 valt wat tegen, maar daar valt mee te leven.

na een week bij ongeveer 1000 km overgegaan op gas. Verschil tussen op gas rijden of benzine is niet te merken, ook het overschakelen gaat zonder er wat van te merken.

Tot nu toe een aantal keren gas getankt en kom iedere keer op 1: 14,5 uit.

Klein nadeel is de kleine gastank, maar dan maar wat eerder tanken.

Inmiddels heeft zowel mijn broer als ook een collega ook een spark aangeschaft. (dealer is de lachende vierde)

Over het algemeen dus zeer tevreden.

Ook in india populair

  • 6.000 km

Inmiddels al ruim 6000 km gereden en nog steeds naar tevredenheid.

In April voor mijn werk 14 dagen naar India geweest en trof daar een collega die ook dezelfde auto reed maar dan de bemzine versie.
Opvallend is dat de auto daar niet spark heet maar BEAT.
Het vorige model bij ons bekend als matiz heeft daar de naam Spark.

Op straat regelmatig de auto gezien en ook in de kranten daar volop advertenties voor deze auto.
Auto kost daar overigens de helft van hier, maar dat terzijde (stuur zit daar rechts).

Terug in Nederland ben ik regelmatig naar het Noorden gereden en kom dan mooi uit met 1 volle tank lpg.

Klein nadeel vind ik nog steeds de kleine tankinhoud, maar ja je blijft lachen bij het benzinestation.

Dat de regering alles terug wil draaien lijkt mij voor ons spark rijders geen probleem. Belasting per maand gaat me dan ongeveer 29 euro kosten.

tijd voor 2e beurt

  • 29.500 km

Rij de auto nu ruim een jaar en ben uitermate tevreden.
1e beurt gehad bij 15000 km.
Deze beurt overigens gratis gedaan door autobedrijf Mulders omdat door mij toedoen meerdere autos daar zijn gekocht.
Mijn dealer dus wel een prima dealer.
Deze winter op winterbanden gereden wat goed beviel.
Inmiddels bijna 30000 gereden en dus toe aan de 2e beurt.
Benieuwt wat dat gaat kosten.
Auto rijd best zuinig gemiddeld toch echt die 1:14,5.
Hangt wel af van waar ik gas tank en de manier waarop ik rij. heb meerdere malen boven ded 1:15 gereden dit is dus wel gecombineerd gebruik(starten op benzine).

2e beurt

  • 32.000 km

half mei de 2e beurt gehad kosten bijna 300 euro Weet niet of dat veel is weet niet wat andere ervoor betalen.
Is wel bij de dealer onderhouden, ivm garantie.

Auto loopt nog steeds lekker.Rij nog steeds rond de 355 km voordat ik ga tanken (24liter) dus niet slecht.
Moet nog beter kunnen. Mijn broer heeft dezelfde spark en rijdt nog meer km met een tank, moet wel zeggen dat die op de snelweg rond de 100 rijdt.
We rijden wel lange afstanden naar het noorden (250km) dus is bijna alleen op gas.

Ben van plan om dit wagentje zo lang mogelijk te rijden. Je blijft lachen aan de pomp

opvallend veel sparks op de weg

  • 42.000 km

Nog steeds uitermate tevreden over de spark.
Wel al aardig wat steenslag op de motorkap.
Weet niet of iedereen dat heeft.
Rijdt zuinig wanneer ik rustig rij dwz rond de 110 op de snelweg.
Haal dan met gemak 1:16.

Met slecht weer en een snelheid van 120 of hoger wordt het minder. maar toch altijd no rond de 1:15. (gecombineerd).

Problemen met tanken zijn er niet is een bepaakde slag. Rechtop erop laten zakken en een klein stukje draaien en aantrekken.

Ben benieuwd wat straks de 3e beurt gaat kosten.

Zie ook steeds meer sparks op de weg, een teken dat het een gewild autotje is.

Hoop deze nog lang te rijden.
Ben ook benieuwd wat men terug krijgt bij inruil.
Heeft iemand daar al een ervaring mee??

nog steeds tevreden

  • 65.000 km

Inmiddels al weer 65000 km gereden en nog steeds best tevreden.

Met al die hitte van de laatste weken is de airco een uitkomst. Deze werkt perfect.
Zojuist weer een grote beurt latengeven bij mulders in culemborg.
Zoals altijd perfecte service en klantvriendelijheid.

Merk wel dat de olieprijs ook hier hoger is geworden.
beurt kost 372 eurotjes maar kan weer vooruit.

Doordat ik in de winter winterbanden gebruik nog steeds geen banden hoeven te vervangen.
Zijn continentel banden en dus van goede kwaliteit.

Blijft natuurlijk altijd dat enige nadeel, Het optrekken de snelweg op.

Maar daar staan alle voordelen tegen over.

Blijft de goekoopste auto om te rijden en ben dan ook verbaasd dat er geen andere automerken volgen in dit segment.

blijf voorlopig nog lekker in deze auto rijden.

3 jaar spark bi fuel

  • 80.000 km

na 3 jaar voor het eerst naar de keuring

Niets aan het handje beurt incl achterruitenwisser 249 euro.

Nog steeds geen remmen of banden.

Auto rijdt nog steeds perfect en gecombineerd gebruik altijd nog iets boven de 1 op 15.

Hoop nog 3 jaar er bij te rijden.

Afscheid

  • 160.000 km

Na 7 jaar trouwe dienst is de auto over gegaan. Naar een nieuwe eigenaar nl mijn zoon dennis

Ruim 160000km gereden met deze auto maar door omstandigheden over gestapt naar een opel corsa met automaat uit eveneens 2011 met nog geen 30000 km op de tellet.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.