en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Spark 1.0 LS BiFuel |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 3.000 km |
Ik was enthousiast over de Spark en alle verhalen erover.
Maar.....meteen a, binnen een week na aankoop vertoonde de Bifuel een merkwaardig probleem: hij 'hobbelt' tussen ongev. 40-60 km/u. Ook als je sneller gaat tot 80 hoor je 'iets' dat niet klopt. Ben nu drie maal teruggeweest bij Nefkens.
1e x: een monteur zegt dat het de motorophanging is en laat de EGR klep ' knijpen' dus dichter zetten. Geen verandering.
2e x: Wielen worden opnieuw gebalanceerd echter.....ze laten de oude 'loodjes' gewoon zitten hetgeen een hilarisch beeld geeft! Geen verandering.
3e x: Ik krijg twee andere wielen van Sparks die daar staan. Geen verandering.
Ik vraag me af wat er aan de hand is.
Vooral op nieuw wegdek, zoals A2, in de file met 40-50 km/u is het gewoon niet te doen! Waardeloos, jammergenoeg.
Volgens Nefkens zijn er meer Spark in hun wagenpark die dit ook hebben en wordt het probleem aan Chevrolet Nederland voorgelegd.
De auto bevalt me goed. Verbruik op gas rond 1:15. Acceleratie: slecht als je tot rond de 3000rpm rijdt. het gaat allemaal beter als je naar de 3600-3800 rpm accelereert.
het probleem met de 'hobbel' is een setback. Ik wil gewoon een andere Spark die die niet heeft. Ik hoor 'binnenkort' meer vana Nefkens (hoop ik).
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.