Chevrolet Spark 1.0 LS (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Spark 1.0 LS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 22.500 km |
Grote kleine auto
- 10.500 km
Ik heb deze Auto nu een paar maanden in het bezit, en zal van mijn ervaringen hier een verslag maken.
Het betreft dus de Spark 1.0 LS in de (mooiste) kleur dynamic orange. Als extra's hebben wij er lichtmetalen velgen op laten zetten, waarbij wij de stalen velgen ook hebben meegenomen waar wij winterbanden op gaan monteren. Dus volgend voorjaar heb ik ook daarmee vergelijkingsmateriaal, wat ik hier wel zal melden. Verder hebben wij er een parrot in laten zetten.
De auto valt tot op heden zeer positief op met betrekking tot het comfort en wegligging. De stoelen zitten voor mij met mijn 1.87 meter zeer comfortabel, en ik heb zelfs voldoende hoofdruimte voorin. Uiteraard is dat achterin minder, maar hoofd en beenruimte achterin is slechts een klein stukje minder als in een audi a4 van 2003. Daar zit ik ook tegen het dak en de voorstoel. De afwerking van het interieur vind ik voor deze klasse zeker goed, alle knoppen voelen plastic maar solide aan. Ook het dashbord en wand afwerking is zeker netjes, en ik heb nog geen kraakje gehoord (en dan houd ik er wel van om af en toe een bocht iets harder te nemen) In het donker valt mij ook op dat de verlichting ook gewoon voldoende is.
Heb ik dan geen minpunten? Jawel hoor die zijn er ook echt wel.
Om te beginnen de 3e versnelling is gewoon te ver bij de 2e vandaan. Boven de 80 km/u moet je dus echt geduld hebben voor je goed op snelheid bent. met windkracht 5/6 tegen op de afsluitdijk kwam ik al niet eens boven de 120 uit. Als dit nu alles met een heel zuinig verbruik was dan was dat nog normaal, Echter mijn gemiddeld verbruik ligt tussen de 1:14,5 en 1:15. Moet wel bekennen dat daar heel wat snelweg km bij zitten. Ander minpunt vind ik de afstandbediening voor de centrale deur vergrendeling. Op zich is die ideaal natuurlijk, maar de knoppen voor de bediening steken bijna uit, hierdoor gebeurd het zeer regelmatig dat je een van de knoppen per ongeluk indruk.
Tot zo ver mijn eerste indrukken van deze auto. Ik zal later nog wel een update geven.
10500km
Weer een paar maanden verder met rijden in de spark. Nog steeds problemen met de afstandbediening, moet elke keer goed opletten met in mijn zak steken dat ik niet de auto weer open doe.
Het comfort is nog steeds helemaal geweldig, goede stoelen lekker comfortabel geveerd en uiteraard alles wat je op een auto wil zit erop.
Het verbruik gaat ook steeds beter ik zit rij nu al meer dan 15 km met een liter benzine. Moet wel toegeven dat ik niet heel veel snelweg km meer maak. Ook tank ik tegenwoordig wat vaker excelium benzine, wat wel iets duurder is maar waar de auto ook weer iets zuiniger op rijd.
Heb ik dan niets te klagen, jawel hoor maar de meeste zaken kan de auto zelf niets aan doen. Daar de dealer verzuimd had de kenteken platen met schroeven te monteren zijn die netjes verwijderd voor mij, waardoor ik weer nieuwe heb moeten regelen. Gelukkig hebben de dieven behalve de houders niets beschadigd. Ook een minpuntje van de dealer is dat ze wat problemen hebben met het vastzetten van stekkers voor de radio, waardoor mijn parrot niet werkte.
Ook jammer is dat de auto toch een aparte maat banden heeft, welke dus niet leverbaar waren als winterband afgelopen seizoen. volgend jaar beter.
Waar de auto wel iets aan kan doen is het feit dat je niet moet proberen met windkracht 5, tegen de wind in, de 120 km/u te bereiken.
Al met al nog steeds zeer tevreden met de auto, en hoewel je hem steeds vaker ziet rijden blijft hij mooi. zeker in de oranje kleur welke wij hebben kunnen bemachtigen.
nog steeds tevreden
- 22.500 km
De auto is nu al bijna 2 jaar in bezit, en de teller staat boven de 20.000. In deze tijd zijn er bijna geen problemen geweest met de auto, ook met deze sneeuw voelt hij zeer zeker aan.
Wel rijden we sinds dit jaar met winterbanden in de maat 165-65-14, dit rijd wel wezenlijk anders dan de (standaard) 175-50-15 zomerbanden. Je voelt veel meer rol over de banden, maar dit is niet heel gek natuurlijk en zeker niet nadelig.
Het benzine verbruik blijft gemiddeld 1:14,5, wat ik nog steeds veel vind voor een auto in deze klasse. Op gas zou dit natuurlijk een stuk goedkoper rijden maar wij hadden deze auto uit de eerste serie, en toen was er nog geen gas versie.
Stoelen zitten nog steeds geweldig, ik stap na de rit van 80 km naar mijn werk dan ook zeker niet gebroken uit.
Problemen tot nog toe: Tot 3 keer toe moest de auto terug naar de garage voor problemen met de stekkers van de radio. De laatste keer is er ook een zijknipperlicht vervangen. deze brak na een heel klein tikje los dankzij het goedkope plastic. (wel gratis vervangen goede service van de dealer) Wat wel geld heeft gekost was de linker buitenspiegel. Een asociale medeweggebruiker dacht dat er een gaatje was waardoor hij te dicht bij mijn auto kwam en dus tegen mijn spiegel aanreed. Nog asocialer was het dat hij daarna snel doorreed, en mij met een kapotte spiegel achterliet.
Al met al niet heel veel problemen dus, en ik blijf dan ook vrolijk rondrijden in onze oranje spark.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.