Chevrolet Kalos 1.2 Spirit (2006)

autoreview

Chevrolet Kalos
Chevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet Kalos - interieurChevrolet Kalos - interieur

Signalement

UitvoeringKalos 1.2 Spirit
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf50 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Er was een actie bij de Chevrolet in 2006. De Breeze werd voorzien van wat extra’s; airco, elect. ramen vóór en een G3 gasinstalatie voor maar 995 euro. Omdat ik 23000km per jaar woon/werkverkeer rijd sprak de LPG mij wel aan. Het bevalt mij prima. Verbruik 1:13 bij 120 op de snelweg vind ik acceptabel. De auto weegt tenslotte 1190kg en heeft maar een motor van 1150cc. Het is daarom geen racemonster. Al duurt het wat langer om op de snelweg te komen. Daar eenmaal aangekomen kan ik goed mee met het overige verkeer. Bij al te harde zijwind moet het stuur goed vastgehouden worden. Mijn passagiers hebben niks te klagen over de beschikbare ruimte. Koffiebeker houder onder de asbak, radio-CD speler standaard, Zonnebrilhouder links aan het plafond. Helaas heb ik wel kofferruimte in moeten leveren want de onderbouw gas(ring)tank steekt toch zeker 10cm boven de vloer uit.
Deze auto ’zoeft’ over de weg in tegenstelling tot mijn vorige auto. (Twingo)
Helaas zitten er nogalwat dode hoeken aan de auto. Voorstijlen ontnemen het zicht bij rotonde’s op fietsers en overig verkeer, de zij-en achterstijlen hadden ook wel wat minder mogen zijn. Ook de ramen zijn eigenlijk te hoog. Maar mijn veiligheid komt het wel ten goede.
In het begin was ik wat afwachtend voor deze AmerikaanseKoreaan. Maar ik kan hem aanbevelen.

PROBLEMEN

Tweemaal een storing in de computer van de G3 gasinstalatie die opgelost zijn via de dealer/gasinbouwstation. Bij 7000 en 13000km.
Afstellen van de achterklep. Lampjes verwisselen vóór. Ruitenwisser schraapte nogal, is ook verholpen door een dealer.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.