Chevrolet Alero 2.4 SB (1999)

autoreview

Chevrolet Alero
Chevrolet AleroChevrolet AleroChevrolet AleroChevrolet AleroChevrolet AleroChevrolet Alero - interieur

Signalement

UitvoeringAlero 2.4 SB
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf83.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een zeer ruime gezinsauto, met perfecte rijeigenschappen. Drinkt een aardige consumptie, maar dat is niet zo gek met een gewicht van bijna 1400 kg en een redelijk dikke motor. Ondanks dat mijn auto maar 4 cilinders heeft, doet ie weinig onder van de ’echte’ Amerikanen. Luxe en comfort genoeg. Ik noem er een aantal, airco, cruise control, alles wat los en vast zit is verlicht of electrisch bedienbaar, abs, traction-control. De stoelen zitten perfect, lekker stevig en voldoende verstelbaar, de bestuurdersstoel electrisch. De automaat schakeld fijn en rustig, alleen bij koude motor iets hakkelig. De opgegeven sprint van 0-100km/u moet zo"n tien tellen in beslag nemen. Mijn ervaring is dat die niet klopt. Zo nu en dan heb ik bijvoorbeeld naast een Golf VR6 gestaan bij het stoplicht, welke vol gas wegreed en na een aantal meters toch naar mijn kontje aan het kijken was! Dan te bedenken dat zo"n VR6 binnen de 8 tellen op de 100 zit. Dus naar mijn mening is ie een stuk sneller dan de opgegeven fabriekstelling.
Een leuke bijkomstigheid is dat de Alero officieel een Oldsmobile is en geen Chevrolet. Kijk maar naar het logo op de kont en neus. Geen kruis, maar het Oldsmobile logo. Op de Amerikaanse sites vind je hem niet bij Chevrolet, maar in Europa is hij onder deze naam verkocht. In Amerika wordt de Alero gewoon bij Oldsmobile verkocht.

Verder weinig klachten, de afwerking is hier en daar wat simpel en had wat netter gekund. Tot slot een prima reisauto, met volop luxe en comfort, wat mij betreft een aanrader.

PROBLEMEN

Een aantal lampjes in het interieur. Zelf niet aan beginnen want daar krijg je spijt van.
Kromme remschijven, is een euvel van deze ’Chevrolet’ Alero. Deze heb ik af laten draaien en probleem was weer verholpen.
De onderhoudsinterval die waarschuwd soms na 5000 km al. Niks van aantrekken, maar gewoon even resetten, is simpel zelf te doen. Het boekje geeft de normale 15000 interval aan.
Bandenspanningswaarschuwingssysteem gaat soms spontaan branden. Ook een kwestie van resetten.
Verder nog geen schokkende of kostbare gebreken gehad.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.