BMW Z3 roadster 1.8i (1996)

autoreview

BMW Z3 roadster
BMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadsterBMW Z3 roadster - interieurBMW Z3 roadster - interieur

Signalement

UitvoeringZ3 roadster 1.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf113.800 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Z3 review

Ik heb Z3 gekocht toen ik op zoek ging naar een leuke auto i.p.v. een auto die mij alleen van A naar B kan brengen. Een Mazda MX-5 was de eerste waar ik naar keek maar daar pas ik niet (comfortabel) in. Deze Z3 zelf geïmporteerd uit Duitsland en een paar jaar mee gereden. Z3 rijd lekker maar dit was de 1.8L, 4 cilinder versie dus beetje te weinig power maar ruim voldoende voor dagelijks gebruik met bijkomend voordeel dat die iets zuiniger is dan andere modellen van dezelfde leeftijd. Gemiddeld over de hele tijd dat ik hem reed heb ik 11,87km op 1L gereden. Onderhoud kosten vallen reuze mee met wat olie en ruitenwisservloeistof.
De extra's: airco, half leren stoelen, verwarmde stoelen, elektrische ramen, elektrisch verstelbare spiegels, elektrisch verstelbare stoelen (alleen horizontaal), centrale deurvergrendeling. Ga je Z3 gebruiken als dagelijkse auto is airco belangrijk. Regent het namelijk dan zit je in een kleine ruimte met natte spullen. Verder rijd deze auto heel goed maar let op want deze auto heeft overstuur; bijna slipcursus verplicht zou ik zeggen. Vooral als je van een voorwiel aangedreven autootje naar een Z3 gaat is het wel handig om daar rekening mee te houden. De laadruimte mag dan wel 170L zijn maar een rare vorm dus kun je vaak niet alles gebruiken. In mijn huidige auto (Lotus Elise) kan flink wat meer in! Kap is makkelijk open te doen en met wat moeite en training weer dicht te doen vanuit zittende houding. Open kon ik het binnen 3 seconden doen. Dicht duurde wel iets langer, rond de 10 seconden. Elektrisch dak is niet echt nodig. De cockpit is een lekkere plaats om te vertoeven, alles zit op de juiste plaats. Bij de instap laat deze auto je al weten dat je in een sportauto stapt/aantrekt. Blinde hoek rechtsachter is wel wat groot met kapje dicht.
Z3 kwalen: centrale deurvergrendeling kan water in lopen en daardoor vastlopen (2x gehad). Bij 3de remlicht kan water inlopen in bagageruimte. Plastic raampje kan mat worden, krassen oplopen of geel worden (bij lang in zonlicht staan). BMW heeft daar speciaal schoonmaakspul voor. Beste is om de Cabriokit te bestellen, stukje duurder maar wel waard.
Dit was mijn eerste cabriolet/roadster en eerste wat mij opviel is geluid wanneer je om bochten gaat - je hoort de differentieel werken. Verder snelweggeluid. ANWB adviseert gehoorbescherming net zoals bij motorrijders; dat is een goed idee. Het mag dan wel een BMW zijn maar een stof doekje houd niet veel geluid tegen.
Nu (Dec-2011) is de NL markt overspoelt met Z3’s dus je kan voor een mooie prijs eentje kopen. Wanneer je deze als 2de auto koop (ik zeg doen!) koop dan eentje met wat vermogen, je glimlach word zoveel groter!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.