BMW X5 xDrive45e (2022) #3

autoreview

BMW X5 xDrive45e (2022)

Signalement

UitvoeringX5 xDrive45e
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf19.400 km
KM-stand laatst22.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste hybride X5

  • 22.000 km

Mijn eerste X5 hybride. Hiervoor een E70 35d met 205k km en een F15 30d met 310k km. Beide geweldige autos.
Eerste indruk van deze 4e generatie X5 is goed; ten eerste hij ziet er goed uit - naar mijn mening beter dan de 3e en even zo goed als de 2e.

Wat valt op in de eerste kms;
- Qua comfort is het van bijzonder hoog niveau - Comfort stoelen, geluidswerend glas, luchtvering voor en achter en de stille elektromotor maken het een plezier om in te rijden. Massage stoelen zijn lekker maar hierdoor zijn de comfort stoelen iets harder - zou ik de volgende keer overslaan.
- Het is behoorlijk complex - met alle schermen, instellingen etc. De eerste paar weken ben ik super afgeleid door alle mogelijkheden en verschillende manieren om de zelfde informatie te tonen. Ervaring met z'n voorganger helpt een beetje maar niet veel. Na een paar weken begin je er aan te wennen - maar complex blijft het.
- BMW hifi is prima maar Harman Kardon van vorige auto was het geld waard.
- Actief beveiliging is ook even wennen - alleen het naderen van een witte streep zonder richtingaanwijzer en je wordt meteen teruggehaald. Daartegenover ik vindt dat het erg laat ingrijpt met remmen tov de vorige versie.
- Na ±3000km is het gemiddelde benzine verbruik van 3,5l/100km (±2000km dus elektrisch) een meevaller - net voor de 2e keer bezoek aan de pomp gehad. 70 km uit de accu is de norm en s'nachts thuis laden werk in mijn situatie prima.
Kleine irritaties:
- bekerhouders - heel moeilijk om een beker in de houder te krijgen vanwege de richting van de "vingers" horizontaal ipv verticaal.
- garagedeur opener - werkt niet met een hormann garagedeur
- ruimte achterin - lijkt met de zelfde bestuurdersstoel positie veel minder ruimte achterin.
- panoramadak is vooral glas met alleen een kleine opening aan de voorkant
- BMW sleutel in de telefoon werkt helemaal niet
- BMW Parkmobile app werkt niet
- Spraak bediening via  car play werkt geweldig maar je kan de auto niet bedienen. BMW spraak bediening is meer beperkt en gevoelig.

Overal eerste indruk is positief - vooral kwaliteit, comfort, prestaties en wegligging. Ben benieuwd of het ook de 300k km haalt!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.