Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • X5

BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)

autoreview

5
BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)
BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)
Servaas
  • Servaas7
  • Gebruikersreview
18 januari 2019 om 09:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringX5 xDrive40e iPerformance High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst41.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

goed concept met mindere uitvoering

  • 41.000 km
  • 18 januari 2019

ik wissel nogal eens, lang niet bijgehouden op AW, dus terug in de tijd;

de geboorte van onze zoon in aug 2015 maakte duidelijk dat 5-series niet heel makkelijk maxicosy's kwijt kunnen op de achterbank. daarnaast begint het toch te kriebelen tegen einde van het jaar.

Na bezoek nummer zoveel aan Van laarhoven BMW, waar weer niemand geïnteresseerd lijkt, zelfs na aangeven een X5 te willen, ben ik bij Renova terecht gekomen. De X5 vond ik prachtig en de komst van de hybride lijkt dat dit interessanter is op de zaak ivm bijtelling van de 525d. (cat waarde over de 80K met 25%). Super geholpen bij Renova en nieuwe X5 hybrid besteld net voor einde jaar. zij hadden behoorlijk wat productieplaatsen in bestelling, dus kon nog redelijk kiezen en alles wat ik per se wilde kon:
-spacegrau met zwart leder
-high exec
-pano dak
-M-Pakket
-hifi system

daarmee zit alles erop wat ik graag wil, en nog wat nice to have zaken via connected services; als standkachel, online nav (handig met files).

achteraf zelf set 20" M50d wielen gekocht omdat ik die mooier vond en een zwart grilletje.

smoelt goed, hoe rijdt het?
vlug. de electromotor en het 2-litertje vullen elkaar perfect aan. zeker icm de goede bak. aandrijflijn is heel mooi, heel soepel en verrassend snel. De discussie over deze motor snap ik nooit goed; sneller dan de 30d en veel stiller etc. tuurlijk afhankelijk van het gebruik. BMW heeft dit toch beter voor elkaar dan andere merken. Tussen de oren blijft het vreemd; zo'n 2.0 benzine in zo'n grote auto. Ook de kofferruimte heeft er (te) ernstig onder te lijden. er zijn nog 500liters over door de accu dus erg veel kan er niet mee.

Hij stuurt goed, als je hem aan het werk zet maakt ie de nodige herrie, maar het in de stad rond tuffen dagelijks op alleen de elektromotor is erg fijn. Dit had ik niet gedacht, maar het geeft rust en zorgt zelfs voor rustig rijden. Dit moet ook wel, want de accu is veel te snel leeg. Effectief is 25km net aan haalbaar. Veel te weinig uiteraard. Ik heb een laadkabel aan huis laten monteren, dus dagelijks aan de stroom. gecombineerd verbruik met vakanties, werk km's door het hele land etc. wordt niet beter dan 1 op 9,5.

Met name op de snelweg valt het er doorheen. 1 op 6 a 7 max tijdens vakantie ritten. Wintersport met vrienden halen we die 1 op 6 niet eens.

Wat is er goed:
de looks, toen iig. De wegligging is ok, maar in bochten drijft ie uiteraard naar buiten.
In- en uit stappen is een verademing. Dat hoge is daarvoor echt fijn.
achterin veel ruimte. Met een kleine van paar maanden in maxicosy is dit heel prettig. In de 5-serie kan deze niet achter de bestuurdersstoel...
Navigatie, Idrive en vooral connectedservices zijn top! de standkachel is heerlijk; voorverwarmd of gekoeld instappen. niet meer krabben dus. Ook de route bepaling is dankzij de online dienst perfect. inmiddels rijd ik audi en dat is echt minder daar.

wat was minder:
kofferbak, maar ja dit was bekend.
operational cost; ik heb eigen zaak en reken een auto 2 keer af als ie op de zaak staat. Met name banden zijn achterlijk duur bij BMW (600p/s) en in dit geval is bijtelling (14%) een wassen neus met de brandstofkosten, afschrijving etc. hij stoot net teveel uit voor lage wegenbelasting. oftwel allemaal net niet.
ergste vind ik echter de bouwkwaliteit; het voelt minder degelijk en stevig en het stuurwiel kraakt vaak. links en rechts een geluidje en dashboard, maar met name achterbank en achterdeuren zien er karig uit. ik vond dit persoonlijk in de F11 5-serie mooier en degelijker.

stel dat overheid dit soort gebruik (niet zozeer de auto's specifiek) aan zou moedigen met lage MRB, ook voor de particulier na 5 jaar en BMW had concept wat beter op orde met iets meer range dan zou dit voor bijvoorbeeld senioren een ideale auto zijn.

de foto's heb ik gemaakt toen ik er weer vanaf wilde. eind 2016 lukte dat.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een BMW X5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW X5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW X5 Xdrive40d | Panoramadak | Harman/Kardon | Adaptive cruise | Head-up | Leder | Full-LED | Stoelverwarming | Dodehoek detectie | Soft-close | Trekhaak

    BMW X5 Xdrive40d | Panoramadak | Harman/Kardon | Adaptive cruise | Head-up | Leder | Full-LED | Stoelverwarming | Dodehoek detectie | Soft-close | Trekhaak

    • 2015
    • 168.200 km

    € 34.900

    BMW X5 xDrive30d High Executive | Panoramadak | Harman/Kardon | Leder | Navigatie | Full-LED | Stoelverwarming | Soft-close | Climate control

    BMW X5 xDrive30d High Executive | Panoramadak | Harman/Kardon | Leder | Navigatie | Full-LED | Stoelverwarming | Soft-close | Climate control

    • 2014
    • 244.303 km

    € 25.900

    BMW X5 XDrive40d High Executive M-sport Edition | FULL Option | PANO | TV | Standkachel | Comfort Stoelen | 20Inch | TOP Auto

    BMW X5 XDrive40d High Executive M-sport Edition | FULL Option | PANO | TV | Standkachel | Comfort Stoelen | 20Inch | TOP Auto

    • 2014
    • 217.793 km

    € 28.290

Meer BMW X5 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW X5

    42
    • 1 oktober 2019

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW X5 specificaties
  • BMW X5 occasions
  • BMW X5 video's
Advies en informatie
  • BMW X5 tests
  • BMW X5 gebruikersreviews
  • BMW X5 index
PREMIUM
Volvo XC90 T8 - Mercedes GLE - BMW X5 - Porsche Cayenne

Volvo XC90 T8 - Mercedes GLE - BMW X5 - Porsche Cayenne

Enerzijds is de grote SUV nog altijd het summum voor veel autokopers, anderzijds ligt het type...

Lees meer
 

BMW X5 reviews

  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)

    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive...

    1
    • 15 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)

    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive...

    13
    • 25 september 2019
  • Gebruikersreview
    BMW X5 M50d (2014)

    BMW X5 M50d (2014)

    7
    • 29 april 2019
  • Gebruikersreview
    BMW X5 sDrive25d High Executive (2018)

    BMW X5 sDrive25d High Executive (2018)

    25
    • 10 maart 2019
  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive (2015)

    BMW X5 xDrive40e iPerformance High Executive...

    5
    • 18 januari 2019
  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive40d High Executive (2017)

    BMW X5 xDrive40d High Executive (2017)

    16
    • 24 november 2018
  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive40e iPerformance (2015)

    BMW X5 xDrive40e iPerformance (2015)

    4
    • 14 mei 2018
meer reviews
Rij-impressie - BMW X5 xDrive40e

Rij-impressie - BMW X5 xDrive40e

39

Nog niet zo gek lang geleden werd je door milieuliefhebbers verketterd als je voor kwam rijden...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW X5 M toont ‘horizontale’ grille

    BMW X5 M toont ‘horizontale’ grille

    24
    • 12 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive45e (2022)

    BMW X5 xDrive45e (2022)

    1
    • 3 augustus 2022
  • Achtergrond
    Eerste BMW X5 M was voor David Attenborough volkomen logisch

    Eerste BMW X5 M was voor David Attenborough...

    23
    • 16 juli 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X5: geen X7-front

    Gefacelifte BMW X5: geen X7-front

    23
    • 4 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X5 M opnieuw gespot

    Gefacelifte BMW X5 M opnieuw gespot

    6
    • 18 april 2022
  • Nieuws
    BMW iX5 Hydrogen: X5 met brandstofcel bijna klaar

    BMW iX5 Hydrogen: X5 met brandstofcel bijna...

    363
    • 10 maart 2022
  • Nieuws
    Verlengde BMW X5 nu officieel

    Verlengde BMW X5 nu officieel

    20
    • 2 maart 2022
Merk
Merk
  • Weblogs
    Weblog Bas - De eeuwige worsteling met laadkabels

    Weblog Bas - De eeuwige worsteling met...

    64
    • 19 augustus 2022
  • Nieuws
    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    155
    • 19 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Gran Turismo (2013)

    BMW 320d Gran Turismo (2013)

    • 18 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive18i (2016)

    BMW Z4 Roadster sDrive18i (2016)

    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW: 'Waterstofauto in 2025 in massaproductie'

    BMW: 'Waterstofauto in 2025 in massaproductie'

    137
    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW test elektrische M-aandrijflijn met vier elektromotoren

    BMW test elektrische M-aandrijflijn met...

    101
    • 17 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW 520i (1986) - Liefhebber Gezocht

    BMW 520i (1986) - Liefhebber Gezocht

    66
    • 16 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden