BMW X5 M50d (2014)

autoreview

BMW X5 M50d (2014)

Signalement

UitvoeringX5 M50d
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst110.000 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste BMW

  • 90.000 km

Ik ben een Audi man. Tenminste, afgaande op mijn laatste paar auto's. Na 8 jaar A5 coupe wilden we een ander type auto. Aanzienlijk meer ruimte en de mogelijkheid om een trailer te trekken. Na wat zoekwerk gekozen voor deze X5. Een prachtige auto in CarbonSchwarz met alle toeters en bellen. Je merkt dat BMW anders denkt over sportiviteit, communicatie en ergonomie dan Audi en dat is na al die jaren Audi gewoon even wennen. Vooralsnog vind ik Mmi van Audi gebruiksvriendelijker dan iDrive. Daarentegen is de betrokkenheid als bestuurder bij de auto vele malen groter bij BMW, ook bij een zeecontainer als deze X5. Het motorblok is de M50d. In een woord: Wauw! Woonerf vergruizend sterk. Nadelen? O, vrij makkelijk. De running costst. Wegenbelasting, banden, remblokken en verbruik. Die moet je serieus incalculeren. Maar deze sportdiesel is verslavend..

De sportschool

  • 110.000 km

Dit najaar is de BMW naar de sportschool geweest. Bij Mosselman om precies te zijn. Het gevolg na 4 uur werk op de rollenbank: 427 pk en 800nm. Verschil zit uitsluitend in het middengebied. Dat wilde ik ook graag want ik wilde de rust bij optrekken in de stad behouden. Geen aanpassingen aan throttle standen dus. Het verschil merk je bij invoegen op de snelweg. Dat was al heel erg soepel maar nu gewoon een feest. Noodzakelijke upgrade? Neuh... maar WAT een lol...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.