BMW X5 M50d (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | X5 M50d |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 90.000 km |
KM-stand laatst | 110.000 km |
Mijn eerste BMW
- 90.000 km
Ik ben een Audi man. Tenminste, afgaande op mijn laatste paar auto's. Na 8 jaar A5 coupe wilden we een ander type auto. Aanzienlijk meer ruimte en de mogelijkheid om een trailer te trekken. Na wat zoekwerk gekozen voor deze X5. Een prachtige auto in CarbonSchwarz met alle toeters en bellen. Je merkt dat BMW anders denkt over sportiviteit, communicatie en ergonomie dan Audi en dat is na al die jaren Audi gewoon even wennen. Vooralsnog vind ik Mmi van Audi gebruiksvriendelijker dan iDrive. Daarentegen is de betrokkenheid als bestuurder bij de auto vele malen groter bij BMW, ook bij een zeecontainer als deze X5. Het motorblok is de M50d. In een woord: Wauw! Woonerf vergruizend sterk. Nadelen? O, vrij makkelijk. De running costst. Wegenbelasting, banden, remblokken en verbruik. Die moet je serieus incalculeren. Maar deze sportdiesel is verslavend..
De sportschool
- 110.000 km
Dit najaar is de BMW naar de sportschool geweest. Bij Mosselman om precies te zijn. Het gevolg na 4 uur werk op de rollenbank: 427 pk en 800nm. Verschil zit uitsluitend in het middengebied. Dat wilde ik ook graag want ik wilde de rust bij optrekken in de stad behouden. Geen aanpassingen aan throttle standen dus. Het verschil merk je bij invoegen op de snelweg. Dat was al heel erg soepel maar nu gewoon een feest. Noodzakelijke upgrade? Neuh... maar WAT een lol...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.