BMW X3 xDrive20d High Executive (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | X3 xDrive20d High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 10.000 km |
Fijne bak zo'n X3
- 10.000 km
Afgelopen week met deze X3 op pad geweest richting Zwitserland met 2 volwassenen en 2 kinderen volbeladen. Conclusie na 2000 km sturen, een fijne auto.
Pluspunten:
- goede stoelen, perfect instelbaar in alle richtingen
- krachtige motor, hoog koppel, altijd alert. Vanaf de 140 moet de auto er wel flnk aan sleuren, maar tot de 180 gaat het wel. Daarboven heb je ruimte en een tukje bergaf nodig, maar wel 220 op de teller.
- goede automaat, schakelt zonder schokken. Schakelt snel op als je wilt om het verbruik te drukken. In de sportstand gaat het allemaal iets hoger in de toeren.
- wegligging, verbazingwekkend goed voor een SUV. Duitse bochten kunnen gewoon volgas, en ook haarspeldbochten worden gewaardeerd door dez auto. Daarnaast gewoon zeer comfortabel, ondanks dat de auto redelijk hard afgeveerd is(deze kritiek lees je vaak over de X3).
- Off road kwaliteiten, ondanks dat ik geen kenner ben op dit gebied trek je deze auto vanuit stilstand eenvoudig een hele steile besneeuwe helling op.
- allerlei kleine slimmigheidjes, zo heb je bijvoorbeeld nog een kwartier na het afzetten van de motor nog electriciteit aan boord, bijvoorbeeld de DVD speler achterin. Na een kwartier gaat het automatisch uit. Bij andere merken beginnen je kinderen te piepen als je moet tanken, want dan stopt de film....
- stoelverwarming is ook echt verwarming....
- degelijke afwerking, geen rammeltje of kraakje gehoord. windgeruis ok etc etc.
Minpunten:
- Binnenruimte achterpassagiers. Weinig ruimte tussen de voorstoelen, normaal kan je daar altijd wel een tas met eten dumpen maar dat lukt niet in een X3.
- Kofferruimte, best klein. Probleem is dat de bak niet diep genoeg is.
- Verbruik, gedurende de gehele rit 1 op 11 gereden. Wel hele lange stukken boven de 180 gereden. Indien rustig bij NL snelheden dan 1 op 14 maximaal.
- werking navi soms vreemd, het lijkt alsof het systeem niet altijd de snelwegen kiest ondanks dat dit wel ingesteld is.
- verbruikt enorm veel ruitensproeivloeistof. Als je de achterruit wil wissen krijg je 3x een enorme sloot over de achterkant leeggegooid. En indien voor dan worden de koplampen 2x voorzien van een enorme lading blauw water, het schuim loopt letterlijk van de spatborden af.
- zware achterklep....hierdoor moet je altijd een handje op de klep aan de buitenkant leggen om te helpen duwen en daar krijg je weer smerige handen van.
Conclusie: rijdt nog fijner met een zescilinder diesel, maar deze motor voldoet ook dankzij het hoge koppel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.