BMW X3 30e xDrive (2025) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | X3 30e xDrive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand laatst | 6.000 km |
1e indrukken
- 6.000 km
De nieuwe X3 30E nu sinds begin Juni in bezit na vorig jaar Sept de auto te hebben. Inruil was een 2022 X3 30E. Oorspronkelijk in Dune Grey besteld maar uiteindelijk gekozen voor Tanzanite blue met verder de volgende specs:
M sport pakket PRO
21 Inch M Sterspaak Jetblack
Veganza Espresso braun
Professional Pack
Premium Pack
Comfort Pack
Extra getint glas
Glazen Panorama dak
Stuurwielrand verwarmd
Elektrische trekhaak
Ongeveer dezelfde samenstelling als de vorige auto en daarmee een goede vergelijking mogelijk. Om te beginnen de elektrische range, die komt echt overeen met de opgave. We kunnen met de huidige temperatuur tussen de 85 en 92 KM elektrisch rijden wat meer dan voldoende is voor ons woon werk verkeer. Tot aan onze vakantie een 93% elektrisch gebruik score gehaald en daarmee met de zonnepanelen “gratis” kunnen rijden. Het thuis opladen van de auto gaat met 11kw net zo snel als mijn volledig elektrische auto.
Dan de vakantie rit, 3000km op en neer, hebben we met een score van 1 op 12,5 kunnen rijden met dien verstande dat ik wel ‘98 hebben getankt. Zover het verbruik tot nu toe.
Het rijden is allemaal net iets scherper dan de vorige versie zonder in te boeten op comfort. We rijden voortdurend in personal mode wat ik persoonlijk het fijnste vind. Alle andere modussen vind ik allemaal wat onnodig. Efficient, Personal en Sport (die ik nooit gebruik) zou voldoende zijn. Er is online behoorlijk wat kritiek op de bediening van de auto maar dat werkt eigenlijk best intuïtief en opvallend genoeg heb ik de iDrive knop nog maar nauwelijks gebruikt. Wat wel wennen is, is dat de auto, zelfs zonder ACC te gebruiken met je “meedenkt” en dus al begint te remmen voor rotondes, bochten, stoplichten etc. Met navi en ACC aan rijdt de auto eigenlijk nagenoeg vanzelf wat zeker op de peages erg goed is bevallen. Dat de camera ook nog eens de afslag duidelijk toont is meestal irritant en voegt eigenlijk alleen wat toe (vermoed ik omdat we daar nog niet zijn geweest) op de Duitse Autobahn waar je regelmatig zeer onduidelijke op of afritten hebt.
Wat zijn dan de kritiekpunten. Dat is toch wel de voorkant en met name de grill. De zij en achterkant van de auto vind ik persoonlijk mooier dan de vorige versie maar de voorkant is toch moeilijk wennen. Ik dacht daar wel overheen te komen maar overweeg nu toch de M50 grill te laten installeren. Nog steeds niet top maar wel beter. Ik kan er zeker mee leven gelet op alle andere aspecten van de auto maar hoop dat ze bij een LCI versie hier voor wat andere lijnen kiezen.
Het interieur vind ik zelf niet zoveel mis mee. Het oogt modern en kan her en der wat beter qua materiaal inderdaad, en de nu uitkomende versies zijn daarin ook wel wat verbeterd, maar ik houd zelf wel van deze modernere look. Alleen de dikke ambient light strips mogen in een volgende versie wel wat subtieler. De stoelen en het zitcomfort, met ook stoel ventilatie, zijn helemaal dik op orde maar goed dat mag je ook wel verwachten in een dergelijke auto.
Dit zo qua 1e indruk na 6000km en een vakantie rit. Absoluut tevreden. Nu langzaam richting wat koudere temperaturen, eens zien wat dat met het verbruik gaat doen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW X3 xDrive30e High Executive | M Sportpakket | Elektrisch Verstelbare Stoelen | Panoramadak | Head-up Display | Harman en Kardon |
- 2024
- 27.015 km

BMW X3 M50 - Pano - Trekhaak - Stoelventilatie - Driving + Parking Ass Prof - Harman Kardon
- 2024
- 4.008 km

BMW X3 2.0 XDRIVE M-SPORT LEER LED NAVI CAMERA STOEL/STUUR VERW. ELEK.KLEP
- 2024
- 11.185 km
Lezersreacties (0)
Reageren