BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022) #2

autoreview

BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)
BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)

Signalement

UitvoeringM340i xDrive Touring Business Edition Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf22.600 km
KM-stand laatst29.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 6000 km van mijn nieuwe waggie

  • 29.000 km

Na 2 jaar hybride rijden met een 330E ben ik voor mijn droomauto gegaan, de M340ix Touring pre lci.

De zoektocht en keuze:
Na 2 maanden zoeken in zowel Duitsland als Nederland kwam ik deze witte tegen bij Severs Breeman. Alhoewel ik niet direct een witte in gedachte had (ook omdat mijn vrouw al een witte auto heeft) was ik meteen verkocht toen ik de auto live ging bekijken in april. In een woord, schitterend, zeker in combi met de orginele cerium grey kleurstelling.

Ook nog naar een witte gekeken met zwarte velgen uit 2020 maar deze zag er in mijn ogen niet zo goed uit als deze.

In mijn zoektocht vooral gekeken naar bouwjaar, km-stand, uitrusting en uiteraard de prijs. Op basis daarvan was er eigenlijk maar 1 keuze ;-). De auto is een import auto uit Duitsland, gereden door een fabrieksmedewerker van BMW. Dat zie je, de auto ziet er als nieuw uit, bekleding, stuur, lak, velgen, motorruimte, alles.

In april dus de proefrit gemaakt en toen wist ik het zeker, deze wordt het.

De auto:
De auto heeft de standaard witte kleur wat hem goed staat. De Mineral WeiBe kleur van de auto van mijn vrouw is net wat mooier, maar swa.

Het interieur was voorzien van de aluminium lijsten. Deze heb ik laten vervangen door M-Performance mat carbon, inclusief stuur en paddels. Ik had deze nog niet in het echt gezien dus was een beetje bezorgd dat het allemaal wat zou detoneren maar ik kan zeggen; GEWELDIG! Wellicht dat ik in de toekomst ook nog een m-performance stuur en armsteun erin laat zetten ;-)

De auto zit verder goed in zijn opties met zaken als headup display, laser light, autopilot, dubbel glas, etc. Ook het leer-alcantara interieur ziet er geweldig uit. Alhoewel ik in eerste instantie liever helemaal leer wilde, vind ik het toch wel heel goed passen bij deze auto.

De Touring is een bewuste keuze. Ik heb eerder al een sedan gereden, de 330E. Mijn vrouw en ik gaan altijd met de auto op vakantie naar het zuiden (Oostenrijk, Italie, etc) en nemen graag ook nog wat wijntjes mee terug ;-). De Touring is dan gewoon ideaal. En in combinatie met de B58 motor op de Autobahn....do I need to say more?

Pre-lci of lci:
Ik heb bewust naar een pre-lci uitvoering gekeken. De prijs is daarbij een belangrijke driver. Daarnaast vind ik de cockpit van de pre-lci heel mooi met de wat meer traditionelere opzet.

Verbruik:
Inmiddels zo'n 6.000km verder. Ik maak regelmatig een rit op en neer naar kantoor in Amsterdam, vanuit omgeving Breda. Daarnaast maak rond huis ook regelmatig korte (fun)ritjes. De gemiddelde score is 1:12 wat een hele nette score is. 1:14 is makkelijk te halen met een wat fluwelere voet.

Geluid:
De B58 klinkt voor mij prima, zeker in sportstand. Tegenwoordig zijn alle auto's wat heser geworden maar ik zit zoiezo niet te wachten op een auto die je van mijlen ver hoort aankomen. Hier en daar een plofje uit de uitlaat...prima.

Performance/Beleving:
De auto is extreem rap. Ik heb regelmatig een 0-100 sprinttijd van ruim onder de 4 sec gemeten met hulp van wat appjes. Het zal niet accuraat zijn maar dat hoeft voor mij ook niet. De 100-200 idem dito, in minder dan 10 sec.
En oh wat is die B58 6 in lijn smeuïg, voor mij niet te vergelijken met welke motor dan ook. Ook niet met een EV. We hebben thuis ook een EV in de vorm van een IX3 lci. Dit is ook een geweldige auto, maar geef mij maar mijn B58 hahaha.

De komende maanden gaan we nog veel mooie kilometers maken inclusief een trip naar het zuiden. Ik kom dan graag weer in de lucht voor een vervolg van mijn review.







10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.