BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)

autoreview

BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)
BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)BMW M340i xDrive Touring Business Edition Plus (2022)

Signalement

UitvoeringM340i xDrive Touring Business Edition Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst22.780 km
Lezerswaardering: 17%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Daar ist die dan: BMW 340i Touring

  • 2.000 km

De 330i ingeruild op een nieuwe 340i, weer een touring vind ikzelf de mooiste en handigste uitvoering. Moet de auto nog inrijden, heeft nu in 14dgn bijna 2000km gereden. Alles maar dan ook alles zit d’r op en aan: elektrische sport stoelen, pano dak, 19inch velgen, kleur BMW Individual Tansanit metallic Blaauw ?, headup display, wegklapbare trekhaak, ach als ik de opties allemaal ga opnoemen dan moeten er nog wel 2 blz. bij.

Auto is wat rustiger in wegligging dan de 330i welke extra verlaagd is to.v. van de 340i. Ik heb nog geen drempel in woonwijken meer geraakt en dat was met de vorige wel anders. Verbruik is wel een puntje 1:9 en dan doe ik het nog rustig aan: zo nu en dan 4-4500 toeren en dan is ie al echt snel, laat staan met een paar maanden als de auto is in gereden.

Met een jaar kom ik met een update.

Bijna een jaar verder

  • 15.500 km

Een jaar verder op vakantie
Inmiddels is de 340i ingereden en 15.500km verder. In Duitsland op vakantie geweest met caravan, heerlijke combinatie. Cruise control op 95km, automaat in sportstand zodat de automaat niet verder opschakelt dan de 6. Bergje op bergje af, je ziet de km stand van 95km niet wijzigen maar d'r hangt wel een caravan achter van ruim 7 meter en beladen 1700kg. Verbruik met caravan hm 1:7, zonder caravan 1;11,5 met veel korte ritjes.
Verder heeft de caravan een update gekregen, zie foto.
En dan in de bergjes de bochtjes nemen in de sportstand handmatig flipperen, raampjes panodak open en dan plankgas ervandoor, uitlaatklep gaat dan open machtig ! Echtgenote vond het na 10 bochtjes wel genoeg...

Uitstapje Duitsland
Op een zondagmorgen ff de 374pk de sporen gegeven. Van 0-100km gemeten met dragy gps 4,2sec dat is sneller dan de fabrieksopgave. Ik denk dat het nog wel iets sneller kan maar dan moet er minder brandstof in de tank en ik moet er ook wat kilo's af ... Topsnelheid loopt de auto zeer snel naar 240km daarna houdt ie iets in om langzaam naar 254km op de teller te gaan. GPS gemeten 247km. Dus haalt bijna de fabrieksopgave.

Aanpassingen ?
Het standaard menu heb ik iets aangepast: auto start nu altijd op in de eco modus. Tuning? niet nodig want de auto heeft zat vermogen en de BMW dealers zijn er niet happig op bij inruil (in verre toekomst). Wel wil ik graag het interieur aanpassen met M Performance Carbon/Alcantara Interieurkit.
Misschien ook nog een frontspoiler van carbon die de voorzijde iets sportievere look geeft, de begrenzing van 250km eraf halen en de knipperlichten activeren in de headup display.

Winterbanden
Ga ik (nog) niet aanschaffen auto blijft s'winters in de garage. Wel heb ik een tweede set precies dezelfde velgen aangeschaft, nieuwe voor een 2e hands prijsje.

Tevreden ?
Ja eigenlijk geen klachten tot nu toe behalve: velg beschadigd forse steenslag op motorkap, over laten spuiten. Al met al tot nu geen klachten.

Meten = weten

  • 17.580 km

Nieuwsgierig of ik de wagen goed heb ingereden ? Meten = weten !! Op de rollenbank gaf de wagen aan 418PK met BP Ultimate 98. Verder wordt het interieur aangepast met M Performance Carbon/Alcantara Interieurkit, gekocht met leuke korting, Black Friday.

Onderhoud

  • 22.780 km

Afgelopen jaar weinig gereden komt vooral omdat wij er een grijs kenteken auto hebben bijgekocht. Vooral om onze hond Senna (Berner sennen) te vervoeren want die wil ik niet in onze BMW 340i en BMW i3. Verder gebruiken wij de BMW i3 het meest want ik rijd ongeveer voor 1/3 van de benzineprijs. De 340i is meer voor de hobby ..

Het onderhoud van de wagen op 5 sterren gezet. Komt vooral omdat er een onderhoudscontract van 5 jaar in de aankoop is bedongen. Het onderhoud wat uitgevoerd is: Olie verversing 7,2 liter, oliefilter, microfilter interieur, ruitenwisservloeistof, 1 liter €463,05. Het onderhoud had ik wel wat vragen bij de gebruikte olie is Shell 5W-30 terwijl in de gebruiksaanwijzing 0W-30 staat om bij te vullen. Literprijs €32,90 terwijl het op internet te koop is voor nog geen €15,00. Ruitreiniger 1 liter €7,25 terwijl ik net 1 dag van tevoren het heb bijgevuld, 1 liter past dus nimmer.

Maar verder voldoet ie boven verwachting, op lange afstanden >100km rijd de wagen richting 1:15. Olie verbruik nihil was met de 330i ook niet veel maar die gebruikte 1 liter op 12.000km. Banden zijn nog lang niet versleten kunnen nog wel 25.000 km mee. 1 velg beschadigd met stoeprandschade maar kon gelukkig een nieuwe velg overnemen in Duitsland. Heb dus nu een velg over met kleine stoeprandschade dus wie belangstelling heeft ?

Tuning ? Op YouTube zijn er veel filmpjes van deze uitvoering die zijn getuned tot soms wel richting 500PK. Dealers zijn hier niet happig op bij de inruil dus ik houd de wagen mooi origineel en 418PK is ruim voldoende om mee te komen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.