BMW M340i xDrive Touring (2020) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | M340i xDrive Touring |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 46.500 km |
KM-stand laatst | 63.500 km |
Kleine Irritaties
- 57.800 km
Sinds afgelopen oktober is deze mooie BMW 340I touring X drive van het bouwjaar 2020 in mijn bezit. Ik kocht hem op de km stand van ongeveer 47000 km op het moment van dit schrijven staat er 57800km op. Voor mijn doen is dat niet echt veel.
Comfort: het comfort is gewoon goed, kan mij voorstellen dat sommige mensen hem te hard vinden maar voor mij is het precies goed, ik blijft kritisch op de Run Flat banden is vind ze echt afbreuk doen aan de auto, De michelin Sport zal ik er onder laten monteren, die zullen naar mijn mening het comfort en de rij-eigenschappen ten goeden komen. De auto is heel erg stil in comfortstand hoor je motor bijna niet net als de versnellingsbak die gewoon heerlijk schakelt zonder stoten. Zet je hem in de sportstand dan krijg je een auto die aggresief op het gas reageert, je voelt de bak ook schakelen zowel opschakelen als het terugschakelen en de motor hoor je op de achtergrond beetje ploffen bij terugschakelen. De ruimte in de auto is prima en stoelen bieden voldoende houvast, ze zitten prima.
Afwerking: het interieur ziet er goed uit, maar de afwerking vindt ik eigenlijk best wel goedkoop en breekbaar eruit zien. Dat is denk ik bij ieder merk wel het geval, maar een auto in deze prijsklasse (nieuw boven de 100K tegenwoordig) mag wel wat meer bieden vindt ik.
Rijeigenschappen: die zijn top, toch vond ik mijn vorige 335I touring wat speelser (achterwielaandrijving). Deze heeft 4 wiel aandrijving en er is een gewichtsverschil, maar je kan de auto messcherp sturen. Je kan de auto met ongekende snelheid en precisie een rotonde insturen, of de bocht om. Daarin verschilt hij duidelijk met mijn 335I, die toch wat minder scherp te sturen was.
Kosten: Valt nog weinig nog over te zeggen, het verbruik ligt ongeveer op hetzelfde niveau als de 335I, wel een de afgelopen week wilde het rolgordijn van het schuifdak niet meer dicht en de achterruit wil niet meer open.
Aanpassingen
- 63.500 km
De auto heeft ondertussen alweer 63500km gereden, dat blijft niet veel voor mij. De auto heeft in juni een set nieuwe banden en remblokken voor gehad (garantie). Als je moest afremmen dan hoorde ik een klik vooral als hij koud was. Volgens de garage (John van der Rijt) lag dit aan de remblokken, waren wel net nieuw (paste niet helemaal goed), dus die werden vervangen. Nu geen last meer. De banden werden ook gelijk vervangen een set Michelins eronder, wat is dat toch een verschil met die Run Flat banden, ik blijf dat helemaal niks vinden. Het verbruik van de auto vindt ik prima, bij rustige rijstijl rond de 1:11,5 tank wel 98 en in duitsland de 100. Komende week krijgt de auto andere velgen, niet dat deze niet mooi zijn maar onder deze performance velgen komen nieuwe winterbanden. Zal een paar foto's maken als ze eronder liggen. Ook zal er een Eventuri luchtinlaat systeem gemonteerd worden. Blijft een duren hobby die auto, maar wel leuk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 3-serie Touring 318i High Executive *INCL. BTW* + HEAD-UP / SPORTSTOEL / 19'' LMV
- 2021
- 105.246 km

BMW 3-serie Touring 330e M-Sport TREKHAAK | ACC | LASER | 360 CAM | HUD | ADAPTIEF ONDERSTEL
- 2022
- 94.720 km

BMW 3-serie Touring 330e High Executive, M-pakket, Panoramadak, Car-play, Keyless entree, Stuur en Stoel verwarming, 1e eig Dealer
- 2022
- 132.327 km