BMW i5 eDrive40 M Sport Edition (2025)

autoreview

BMW i5 eDrive40 M Sport Edition (2025)

Signalement

Uitvoeringi5 eDrive40 M Sport Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

I5 overtreft mijn verwachting

Sinds 5-12 in 'bezit' van mijn I5 e40 (leaseauto via werk). 1e indruk is dat hij zeer comfortabel is, superstil en (voor mij) snel genoeg. Ik had een 220i gran coupe hiervoor, en het verschil in vering en ruimte is enorm, ook niet zo vreemd natuurlijk.

De actieradius was vanmorgen (23-12) 433 km. Zoonlief heeft m mee naar de andere kant van het land (alleen snelweg en bij aankomst kon hij nog 220 km rijden, de afstand die hij aflegde was 'slechts' 133 km. Dus dan zie je de combi van lagere temp, wind en alleen snelweg impact hebben. Zijn rijstijl is anders dan de mijne, maar goed die jongen is 21 en zijn manier van rijden draagt bij aan het imago van BMW rijders, hij wil natuurlijk wel een beetje flexen met de auto van zn pa, geef m ongelijk. Ik zie in de BMW app dat hij m aan de stekker heeft gehad en nu alweer 65% heeft geladen, alhoewel het niet nodig is. Ikzelf kom qua kms eigenlijk nooit verder dan Schiphol (120KM vv) dus ik laad ik alleen thuis. Range anxiety is niet meer van toepassing. (ik heb een jaartje een i3 gehad, dus ik weet waar ik het over heb ;-))

De keuze voor Bowers & Wilkins was de juiste, wat een mooi geluid zeg. De adaptive CC waarin de auto ook zelf stuurt is wat onwennig, ik weet niet of ik dat veel zal gebruiken. Maar het is gewoon een fantastische auto, de afwerking, de 'feel', toch wel premium. Het vermogen is voor mijn rijstijl meer dan voldoende, die boostpaddle is een grappige gimmick maar mijns inziens overbodig. Gister eventjes achterin mn auto gezeten (hoe vaak doe je dat) en dat was prima, achterbankverwarming aan, ik ben 1,80m, zat goed gewoon!

Zo na 3 weken is de voorlopige conclusie dat het een zeer comfortabele, ruime en luxe auto is waar je eigenlijk niets meer te wensen hebt. Ik heb ook een 520D gehad (vorige model) en die kon 1100 km ver, dat was wel fijn, maar nooit gebruikt. Doordat je overal (snel) kan laden icm eigen laadpaal ben ik echt wel 'om'.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.