BMW i4 eDrive35 M Sport Edition (2025)

autoreview

BMW i4 eDrive35 M Sport Edition (2025)

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive35 M Sport Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst9 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 45 jaar iets anders

  • 9 km

Tja, waar moet ik beginnen over mijn nieuwe BMW i4-35 als je 45 jaar in 3 series hebt gereden. Nu moet ik zeggen dat ik zonnepanelen heb wat invloed heeft gehad op de keuze die ik heb gemaakt en uiteindelijk na lang overwegen toch voor een i4-35 gekozen omdat ik het grootste deel van de tijd in Nederland rijd en dan ook dusdanig dat ik onderweg bijna nooit hoef op te laden. Dus waarom met een extra zware accu rondrijden en hoge wegenbelasting betalen als dat niet nodig is. De i4-35 is van 0 tot 100 km/h net ze snel als mijn vorige, de BMW 330e. De topsnelheid van de 330e haalt hij niet maar verder alleen maar +punten. Hij is super stil en de wegligging top en dus voor Nederland ook snel genoeg. De software is een stuk verbeterd dus al met al geen spijt van de overstap. Al relatief snel een iets verdere rit gemaakt naar Koblenz in Duitsland, voor mij 311 kilometer en mijn rechtervoet gedwongen niet sneller te rijden dan 105 km/h en voor een 1e test ook een keer opgeladen met een snellader langs de snelweg. Het laden ging snel en eenvoudig. Ik heb tijdens die rit de accu niet helemaal leeg gereden omdat ik dat te spannend vond, maar met een eenvoudige rekensom kwam ik uit op een actieradius van ruim 400 kilometer wat voor mij okay is, zeker bij gebruik in Nederland. Beter een keer vaker thuis laden dan onnodig grote accu waar alleen de belasting blij van wordt.
De eerste 1000 kilometer zitten erop en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben over de overstap van de BMW 330e naar i4-35.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.