BMW i3 94Ah Range Extender (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i3 94Ah Range Extender |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 12.000 km |
KM-stand laatst | 65.000 km |
i3, alleen maar wel, geen wee
- 45.000 km
Erg fijne auto, die ik nu 4 jaar rij. Het is de opvolger van een BMW 1-serie (2e generatie). De i3 wordt gebruikt als eerste auto en is de gezinsauto. Het is tevens de eerste ervaring met een elektrische auto. De REx genomen vanwege het unieke concept. Niet zozeer vanwege de range anxiety, want ik rij toch voornamelijk korte ritjes. De ritten zijn in de regio, (Randstad) waarbij circa eens per week wordt geladen. Eens per maand een langere rit van 250 kilometer via de snelweg. Hierbij schakelt in de laatste kilometers de range extender automatisch in. Daarvan merk je niks in het rijgedrag. De i3 houdt zich dan ook prima op de snelweg. Maar ik rijd haar het liefst in de stad of secundair.
Zo heb ik dat ook ervaren dit jaar in Noorwegen. De haarspeldbochten neemt de i3 prima. Ook bij het rijden in de bergen nemen de prestaties niet af. Noorwegen heeft dan ook een goed laadnetwerk. Ook in Denemarken en Duitsland heb ik goede ervaringen.
De teller nadert nu de 50k, maar zal niet snel afscheid nemen van de i3.
Ervaring 2024
- 65.000 km
Weer een jaartje verder. De i3 bevalt nog steeds. Deze keer op vakantie geweest naar Zweden. In de kofferbak passen drie grote weekendtassen (met de hoedenplank erboven). In Zweden is het goed geregeld qua aanbod aan laadstations, dus het laden was nog makkelijker dan in Noorwegen. We even thuis voorbereiden welke app's in Zweden gelden. Ik heb gebruik gemaakt van Tesla, Chargemap, MER/Zweden, Bilkraft en Plugsurfing. Maar inmiddels kan je ook al vaak terecht met je creditcard.
Ook weer een onderhoudsbeurt gehad. Met de REx wil ik toch jaarlijks olie verversen e.d. De i3 was na 40.000 km toe aan twee nieuwe voorbanden.
Ik heb ook eens berekend wat het aandeel REx is in het totaal, en dat blijkt in mijn geval circa 10% te zijn. Voor de vakantiereis Zweden (3.000 km) heb ik hem trouwens helemaal niet gebruikt. Dat was een andere ervaring dan bijvoorbeeld Frankrijk, twee jaar terug. Daar was toentertijd (nog) weinig laadmogelijkheid en heb ik toch ook vaak met de REx gereden. In de zomer bereik ik daar op de 9 litertank gemiddeld 150 km mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW i3 Basis 120Ah 42 kWh / Camera / Navigatie / 19'' / Harman Kardon / Stoelverwarming / Cruise Control / Warmtepomp / Getint glas
- 2019
- 101.278 km

BMW i3 S iPerformance 94Ah 33 kWh / Full option! / Panoramadak / Camera / Keyless / 20'' / Warmtepomp / Harman Kardon / Apple CarPlay / DAB / Getint glas / Stoelverwarming / ACC
- 2018
- 78.555 km

BMW i3 Executive 120Ah 42 kWh/Carplay/W-pomp/Camera/3-fase/20"/Led
- 2019
- 73.434 km