BMW i3 94Ah Range Extender (2018)

autoreview

BMW i3
BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3BMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3sBMW i3s

Signalement

Uitvoeringi3 94Ah Range Extender
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf12.000 km
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

i3, alleen maar wel, geen wee

  • 45.000 km

Erg fijne auto, die ik nu 4 jaar rij. Het is de opvolger van een BMW 1-serie (2e generatie). De i3 wordt gebruikt als eerste auto en is de gezinsauto. Het is tevens de eerste ervaring met een elektrische auto. De REx genomen vanwege het unieke concept. Niet zozeer vanwege de range anxiety, want ik rij toch voornamelijk korte ritjes. De ritten zijn in de regio, (Randstad) waarbij circa eens per week wordt geladen. Eens per maand een langere rit van 250 kilometer via de snelweg. Hierbij schakelt in de laatste kilometers de range extender automatisch in. Daarvan merk je niks in het rijgedrag. De i3 houdt zich dan ook prima op de snelweg. Maar ik rijd haar het liefst in de stad of secundair.
Zo heb ik dat ook ervaren dit jaar in Noorwegen. De haarspeldbochten neemt de i3 prima. Ook bij het rijden in de bergen nemen de prestaties niet af. Noorwegen heeft dan ook een goed laadnetwerk. Ook in Denemarken en Duitsland heb ik goede ervaringen.
De teller nadert nu de 50k, maar zal niet snel afscheid nemen van de i3.

Ervaring 2024

  • 65.000 km

Weer een jaartje verder. De i3 bevalt nog steeds. Deze keer op vakantie geweest naar Zweden. In de kofferbak passen drie grote weekendtassen (met de hoedenplank erboven). In Zweden is het goed geregeld qua aanbod aan laadstations, dus het laden was nog makkelijker dan in Noorwegen. We even thuis voorbereiden welke app's in Zweden gelden. Ik heb gebruik gemaakt van Tesla, Chargemap, MER/Zweden, Bilkraft en Plugsurfing. Maar inmiddels kan je ook al vaak terecht met je creditcard.
Ook weer een onderhoudsbeurt gehad. Met de REx wil ik toch jaarlijks olie verversen e.d. De i3 was na 40.000 km toe aan twee nieuwe voorbanden.
Ik heb ook eens berekend wat het aandeel REx is in het totaal, en dat blijkt in mijn geval circa 10% te zijn. Voor de vakantiereis Zweden (3.000 km) heb ik hem trouwens helemaal niet gebruikt. Dat was een andere ervaring dan bijvoorbeeld Frankrijk, twee jaar terug. Daar was toentertijd (nog) weinig laadmogelijkheid en heb ik toch ook vaak met de REx gereden. In de zomer bereik ik daar op de 9 litertank gemiddeld 150 km mee.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.