BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i3 94Ah High Voltage Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 10.000 km |
de eerste 6 maanden
- 10.000 km
Het was een lease auto, en eigenlijk waren er 3 redenen om te kiezen voor deze BMW: 1) het is een BMW, 2) veel concurrentie van premium merken was / is er niet en 3) lease auto welke ik max. 1,5 jaar zou rijden ivm bereiken pensioen (lage kosten; 4% bijtelling).
Auto reed geweldig: meestal snelste bij stoplicht (tot 60-70 km/h niet bij te houden; menig motorrijder had het nakijken. Wegligging was super, ondanks smalle banden en hoge zit. Wel wat hard / enigzins oncomfortabele vering. Suicide achterdeuren lastig in parkeergarage. Ook tamelijk hoge instap voor (kleinere) ouderen. Ventilatie, airco (warmtepomp), geluidsinstallatie allemaal prima. Geen rammeltjes of kraakjes. Verlichting (LED): uitstekend.
Actieradius (94 Ah versie) in winter 180 km, in zomer 220 km (grotendeels snel- en buitenweg). Laden thuis of op werk, sporadisch Fastned (lekker rustig daar hoor, snap niet hoe die jongens geld verdienen) of anderszins onderweg. Uithoeken van Nederland verkend, maar niet naar buitenland geweest ivm ontbreken laadmogelijkheden onderweg of gedoe met verschillende laadpassen.
Autotechnisch echt fantastisch, (ja echt: fantastisch!) maar ik werd gek van het Nintendo gedeelte oftewel alles wat electronisch was. Dat werkte namelijk volkomen ruk.
Feitelijk was ik al gewaarschuwd bij aflevering door BMW Amsterdam: indien gewenst kunt u gebruik maken van een zogenaamde "Genius". Dat zijn jongens en meisjes die in het pand rondlopen (met Genius op hun T-shirt!) en je van alles over de auto kunnen vertellen. Mijn gedachte daarbij was direct: dan ben ik zeker een sukkel!
Want hoe moeilijk kan het zijn als je al ruim 45 jaar auto rijdt en zo'n 10 auto's hebt gehad en dik 100 auto's hebt gereden?
Met zo'n I3 betreedt je echt een nieuwe dimensie: er zijn 2 (verschillende!!) apps beschikbaar. Er zitten voorkeuzeknoppen op het dash die je voor allerlei functies zou moeten kunnen gebruiken, maar ik kreeg er slechts 1 ingesteld. Radiozenders lijden een volkomen eigen leven. Navigatie systeem was telkens te laat.
In de bijgeleverde handleiding wordt geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende uitvoeringen en opties; je moet dus maar raden of jij die optie hebt aangekruist of niet.
De auto kent veel hoekjes en gaatjes en richeltjes enz. waardoor deze veel tijd vraagt om goed schoon te maken.
Onder de voorklep bevindt zich een opbergruimte voor gevarendriehoek, laadkabel enz.. Deze is niet waterdicht, waarmee bezoek aan een wasstraat per definitie uitmondt in een zeiknatte ruimte!
Gezien de afwijkende maat van de banden zijn winterbanden alleen in de meest smalle maat (155) verkrijgbaar, betekende in mijn geval een extra set (winter) velgen.
Alles bij elkaar: de auto is niet meer in mijn bezit omdat wij graag met een caravan op pad gaan. Zou dat geen primaire eis zijn dan zou ik zeker in een I3 blijven rijden!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW i3 Range Extender Comfort Advance 33 KW | NAP | 19'' LMV
- 2015
- 124.100 km

BMW i3 Basis 94Ah 33 kWh Panoramadak/ Harman-Kardon/ Prof. navigatie/ Pdc/ Full led/ Stoelverwarming
- 2017
- 163.822 km

BMW i3 Basis Comfort Advance 94Ah 33 kWh Xenon Half Leer Navi Park.Sens NAP NL-Auto Volledig Dealeronderhouden!
- 2016
- 74.389 km