Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • i3

BMW i3 94Ah (2016)

autoreview

4
BMW i3 94Ah (2016)
beretta
  • beretta7
  • Gebruikersreview
29 maart 2020 om 13:50
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi3 94Ah
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst92.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

bmw i3

  • 80.000 km
  • 29 maart 2020

Sinds half februari in bezit van een i3 (94 Ah). Ik heb jarenlang bmw diesels gereden (2.0d), vanwege het aantal km / jaar (circa 25k) en het fijne rijden. In al die jaren geen problemen mee gehad.

Na een keer op uitnodiging van bmw een proefrit gemaakt in een i3. Ik was meteen om. En in onze situatie geschikt, want ongeveer 85 woon werk km / dag. En we hebben nog een benzine auto voor eventuele langere ritten.

Na de proefrit was het nog even wachten op de juiste occasion. De proefrit was in de 60 Ah versie, en dat leek me net een te beperkte actieradius om ook in de winter zonder laadangst te kunnen rijden.

Ongeveer een half jaar gezocht naar de juiste versie met LED, leer, warmtepomp en een groot scherm voor de juiste prijs. Toen deze te koop kwam, kon het elektrische avontuur beginnen.
De eerste rit was direct spannend, omdat de auto aan de andere kant van Nederland te koop stond. In theorie moest het kunnen en dat leek in de praktijk ook het geval, ondanks een omweg door het missen van de afslag.

Het rijden vraagt enige gewenning doordat je eigenlijk maar 1 pendaal gebruikt. De rem raak je eigenlijk niet aan. De auto is ontzettend snel tot circa 130 km/h. Stil en ligt stabiel op de weg.

Thuis laden aan het stopcontact gaat prima. De eerste weken was het 's ochtends nog vaak koud, het voorverwarmen is dan ideaal. Dit kan eenvoudig via de telefoon of instellen op een vaste tijd.

Ondertussen is de maximum snelheid op de snelweg verlaagd naar 100 km/h en dat is te merken in het verbruik. Nu houd ik het verbruik niet zo bij, maar de actieradius in aanzienlijk groter. Niet voor niks is de maximale snelheid van de i3 begrensd op 150 km/h, want op topsnelheid zie je actieradius snel minder worden.

Ondertussen wordt de andere auto eigenlijk niet meer gebruikt...


update

  • 92.000 km
  • 29 januari 2021

Update na bijna 1 jaar.

Ondanks corona toch bijna 20.000 km gereden met de i3. Wie had dat gedacht een paar jaar geleden, zoveel km elektrisch in een i3? Ik niet, maar nu geen moment spijt van.
In het jaar geen enkel probleem gehad. Geen laadstress, geen storing, en ook geen wegenbelasting en geen benzine / diesel kosten. De kosten voor de laadpaal thuis was na een paar maanden terugverdiend. Maandelijks betaal ik een € 50 extra aan energie (afrekening moet nog komen, maar lijkt te kunnen).

In dit jaar is de maximum snelheid naar 100 km/h gegaan, dat heeft positieve invloed op het verbruik en de actieradius. In de zomer met deze snelheid is een theoretische actieradius van bijna 300 km. Echter met de huidige temperaturen van zo rond het vriespunt, en rijdend met 130 km/h zakt deze naar onder de 150 km. Voor mijn dagelijkse woon-werk ritjes geen enkel probleem. En als je dat van te voren weet en dit bij je past is het een ideale auto.

Bij dit weer wel het nadeel van verminderde actieradius. Maar het instappen in een voorverwarmde auto, zonder te krabben maakt dit ruimschoots goed. Je stapt in een warme auto, stoelverwarming aan, lekker stil, snel en een goede audio = perfect woon-werkverkeer rijden.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW i3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW i3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW i3 Basis 94Ah 33 kWh (Camera/SUBSIDIE!!/Climate/1ste eig./19"LMV/NAV.)

    BMW i3 Basis 94Ah 33 kWh (Camera/SUBSIDIE!!/Climate/1ste eig./19"LMV/NAV.)

    • 2017
    • 93.252 km

    € 24.240

    BMW i3 22kw/h incl BTW Marge | Belasting Vrij | Navigatie

    BMW i3 22kw/h incl BTW Marge | Belasting Vrij | Navigatie

    • 2014
    • 64.007 km

    € 17.450

    BMW i3 Basis 94Ah 33 kWh (Incl. BTW), Automaat, Navigatie, Panoramadak

    BMW i3 Basis 94Ah 33 kWh (Incl. BTW), Automaat, Navigatie, Panoramadak

    • 2017
    • 75.119 km

    € 23.590

Meer BMW i3 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW i3

    222
    • 17 augustus 2021

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW i3 specificaties
  • BMW i3 occasions
  • BMW i3 video's
Advies en informatie
  • BMW i3 tests
  • BMW i3 gebruikersreviews
  • BMW i3 index
PREMIUM
Occasiontest: BMW i3 vs. Nissan Leaf

Occasiontest: BMW i3 vs. Nissan Leaf

Het aanbod van nieuwe elektrische auto’s groeit fors en daarvan profiteren vooral zakelijke...

Lees meer
 

BMW i3 reviews

  • Gebruikersreview
    BMW i3 60Ah (2014)

    BMW i3 60Ah (2014)

    3
    • 22 april 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    3
    • 2 april 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    5
    • 29 december 2021
  • Gebruikersreview
    BMW i3 60Ah (2015)

    BMW i3 60Ah (2015)

    4
    • 28 maart 2021
  • Gebruikersreview
    BMW i3 60Ah Range Extender (2014)

    BMW i3 60Ah Range Extender (2014)

    2
    • 17 juni 2020
  • Gebruikersreview
    BMW i3 94Ah (2016)

    BMW i3 94Ah (2016)

    4
    • 29 maart 2020
  • Gebruikersreview
    BMW i3 60Ah (2015)

    BMW i3 60Ah (2015)

    7
    • 24 juli 2019
meer reviews
BMW i3 (2013) - Accudegradatie

BMW i3 (2013) - Accudegradatie

241

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun Edition'

    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun...

    96
    • 30 juni 2022
  • BMW i3 - Occasion aankoopadvies

    BMW i3 - Occasion aankoopadvies

    143
    • 5 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3s 120Ah (2020)

    BMW i3s 120Ah (2020)

    8
    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 60Ah (2014)

    BMW i3 60Ah (2014)

    3
    • 22 april 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    BMW i3 94Ah High Voltage Edition (2016)

    3
    • 2 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische BMW 3-serie: 526 kilometer actieradius

    Elektrische BMW 3-serie: 526 kilometer...

    113
    • 31 maart 2022
  • Nieuws
    BMW komt dit jaar met vier nieuwe elektrische auto's

    BMW komt dit jaar met vier nieuwe elektrische...

    127
    • 16 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun Edition'

    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun...

    96
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    14
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    22
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    10
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden