BMW i3 60Ah (2015) #2

autoreview

BMW i3 60Ah (2015)

Signalement

Uitvoeringi3 60Ah
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf71.000 km
KM-stand laatst78.500 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf

  • 72.000 km

Na in december 2020 onze Opel Ampera te hebben ingeruild voor een Hyundai IONIQ electric besloten we afgelopen maand om ook onze benzine-auto te verkopen en volledig elektrisch te gaan. Er moest iets terug komen wat voldoende actieradius had voor ritjes rond huis en woon-werk (12 km enkel).
Eigenlijk voldoet elke elektrische auto op de tweedehandsmarkt hier wel aan. Daarnaast had ik nog wat andere wensen:
- aanschaf maximaal EUR 12.500
- nieuwprijs binnen subsidiegrens
- goede bouwkwaliteit
- dynamisch rijdend pré
- geen huuraccu
- aansprekend design (persoonlijk)
- snelladen mogelijk
- van bodem af elektrisch pré

Met deze wensen blijven er weinig opties over. Van oorsprong ben ik een BMW-liefhebber, dus al gauw begon ik naar een i3 te kijken. Helaas bleken deze nog vrij veel geld te kosten, zelfs de vroege bouwjaren. Ook nog gekeken naar een e-Golf, maar daar geldt hetzelfde voor. Ook vind ik het design van een Golf te neutraal. We hadden geen haast, dus ik besloot de markt even in de gaten te blijven houden.

Op een gegeven moment kwam ik via Marktplaats een interessante i3 op het spoor, met veel opties en een aantrekkelijke prijs. Helaas nog wel iets boven budget, maar toen de auto even later afgeprijsd werd sloeg ik mijn slag.

Een tijdje verder

  • 77.900 km

Inmiddels zijn we een tijdje verder. We gebruiken de i3 in de praktijk maar erg weinig. In de tussentijd heb ik een nieuwe baan gekregen waar ik een OV kaart van de zaak heb. Tevens gaan we ook na Corona nog weinig naar kantoor. Als we naar kantoor gaan pakken we de IONIQ die we naast de BMW rijden of het OV. We hebben daarom besloten de i3 te gaan verkopen begin volgend jaar.

De afgelopen jaren is het een prettige auto geweest. Een stuk sneller en dynamischer dan onze IONIQ. We hebben geen noemenswaardige problemen gehad, alleen een lampje van de airbag wat recent is gaan branden. Dit is opgelost door het schoonmaken van een sensorcontact. Qua actieradius zitten we nog tussen de 80 en 110 km. Hiermee is de i3 toch wel voornamelijk geschikt voor korte ritten.

Afscheid

  • 78.500 km

Om gelijk met de deur in huis te vallen: de i3 is verkocht. Zoals eerder reeds geschreven gebruikten we hem gewoon te weinig. Het was drie jaar lang een fijne tweede auto, vooral leuk voor de korte ritjes. De acceleratie en wendbaarheid verveeld nooit!

Verder geen noemenswaardigheden qua gebruikskosten.

We hebben het drastische besluit genomen om ook afscheid te nemen van onze IONIQ en dit jaar geen nieuwe EV meer te kopen. Dit vanwege de verwachte prijsdalingen dit jaar als gevolg van de vele geregistreerde Niro's en Model 3's in 2019. We gaan tijdelijk in een 1-serie 118i F20 rijden die we volgende week krijgen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.