BMW i3 120Ah (2018)

autoreview

BMW i3 120Ah (2018)

Signalement

Uitvoeringi3 120Ah
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst2.350 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

120 AH - Weer electirisch

  • 2.350 km

Na wat pool auto's versleten te hebben werd het dan nu toch weer eens tijd om een eigen auto samen te stellen. Met 4 kinderen rijden we prive in een XC90 met een V8 4.4 dus wat compensatie kon geen kwaad. Daarom voor deze I3 gekozen. Het uiterlijk van de auto daar kun je veel van vinden, zelf vond ik hem het mooist met het laken erover bij de dealer. Het blijft een aparte verschijning dat staat vast, als je er eenmaal inzit vergeet je de buitenkant. Van binnen is het een lekkere en fijne reisauto.
Mijn uitvoering is als volgt:
- 120Ah imperial Blue / interieur design Suite
- Comfort pakket advance
- 19 inch lichtmetaal Turbine
- Alarm Klasse 3
- Glazen schuif/kanteldak
- Extra getint glas in de achterportieren
- Stoel verwarming inclusief Accu verwarming
- veiligheidsgordels in BMW i-blau
- Warmte pomp
- Driving Assitant plus
- HIFI System Harman kardon
- Apple Carplay
- Parkeer Assistentpakket
- Connectivity pakket

Maar nu de eerste kilometers, toch spannend dit jaar nog even buiten de bijtelling omdat ik mijn huidige poolauto's buiten de bijtelling heb gehouden. Nu de langste rit was eerst van Rotterdam naar Den Haag, daarvan door naar een firma in Almerk Brabant en daarna terug naar huis. In totaal 178 Kilometers en bij terugkomst nog 104 actieradius. Dus deze proef was wat mj betreft geslaagd.

In de 3 weken nu ook al een keer het snelladen geprobeerd en dat is een hele geruststelling in 20 minuten heb je een aanzienlijke actieradius bijgetankt. Denk aan 80 - 110 KM.

Het rijden op zomerbanden gaat goed, de auto ligt lekker op de weg ook op de snelweg rijdt ie lekker en voelt hij trefzeker en fijn aan. Je merkt wel dat de auto is ontworpen voor in de stad, een lekkere vlotte acceleratie en een draaicirkel waar je bijna overal kunt draaien.

De Actieradius tussen de 250 - 300 KM is niet veel, maar ik rij dit niet dagelijks, gemiddeld rij ik zo'n 200 km op een dag en je kunt tegenwoordig bijna overal laden. Aan mijn huis heb ik nog een oplaadpaal van mijn Mercedes C350, die is echter niet heel sterk en dan duurt van bijna leeg naar weer vol toch snel zo'n 12-14 uur. Mijn werkgever gaat hier een 3 fase laadpunt van maken dus dan zou dit in 3 - 4 uur mogelijk moeten zijn.

Handig is de auto niet, de deuren zijn geinig maar dat is dan ook alles. Praktisch was ook leuk geweest maar dat zijn ze absoluut niet, als er voldoende ruimte naast de auto is dan is het ruim voldoende maar dit is 9 van de 10 keer in Rotterdam niet het geval en dan is het toch je kinderen als ze meer rijden van de achterbank af vouwen. De kinderen zitten achterin overigens wel goed.

Wat opmerkelijk is en nergens staat vermeld ook niet door de dealer werd verteld is dat er een 12V aansluiting onder het dashboard zit, dit is handig om je telefoon houder aan te hangen.

Ik had dacht ik alle connected diensten die nodig waren om de auto op afstand te bedienen, dit was echter niet zo. Je hebt nog remote services nodig, als je deze heb kun je de auto op vanaf je telefoon voor acclimatiseren, laten toeteren, lichten, ontgrendelen en vergrendelingen.

Tot nu toe geen spijt van mijn keuze. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van de overige kilomters.


4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens