BMW 740d Executive (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 740d Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 90.128 km |
KM-stand laatst | 226.031 km |
Uiterlijk bmw 740d,
- 223.969 km
Na zon 4 jaar rijden vond ik het wel tijd voor een revieuw van deze auto.
Allereerst wil ik jullie zeggen ik heb deze auto voor prive en rijd zon 40.000 km per jaar
1. Waarom Bmw 7 i.p.v. een audi a8/ mercedes s/ vw phaeton
*Audi A8 ik vond hem te duur maar verder hele mooie auto lang getwijfeld hier tussen.Bmw gaf de doorslag goedkoper.Comfortzetels,Interieur vond ik mooier.
* Mercedes S van 2002 vond ik wat saai interieur vond ik niet zo mooi.
* VW Phaeton vond ik met de 5.0tdi te zwaar(wegenbelastingtarief van een Range Rover diesel).
Ik ben gekozen voor de bmw 7 omdat ik bmw van kinds af aan altijd bijzonder gevonden heb en toen deze auto in 2002 op de markt kwam was ik er helemaal weg van.De lijnen kloppen helemaal vooral de voorkant van ik zeer mooi en breed overkomen.Waarom nou zon grote auto wij hebben een groot gezin 5 personen en een hond. Vorige auto grand scenic 1.5 vonden we te traag stoelen op langere ritten te weinig steun en airco achterin werkte totaal niet. Alleen bestuurder en passagier merkte er wat van,achterin merkte je ook s'Zomers niks van de koele lucht(Dit is een groot probleem in de MPV's) De bmw heeft achterin ook luchtroosters zitten wat zorgt voor een heerlijk klimaat in heel de auto.
2. Kosten.
Zijn vrij hoog maar auto is langs ziptuning geweest Zuiniger en meer vermogen Voorheen 258pk en 600nm. Nu 292pk en 680nm koppel 0/100 in 6.5s Vooral tussenacceleraties gaan zeer snel, je hoeft nooit boven de 2200 toeren uit te komen om vlot mee te komen. Verbruik op snelweg met cruise 130 ongv. 1/15
Gecombineerd verbruik 1/9 vooral korte ritten moeten vermeden worden.
Wegenbelasting per jaar ongv. Euro 2076,00
Verzekering met 25 jaar schadevrij rijden kost het me nog geen 80 euro per maand.
Ongv. 0.35 cent per km.
Onderhoud is vooral filters,olie.banden e.d.
3. Comfort.
Bmw comfortzetels zijn geweldig verstelbare lendensteun,zijwangen instelbaar echt alles super kwaliteit met verwarming erin met koude dagen is heerlijk. Auto rijd zeer comfortabel zweeft over de weg dit is de ideale autobahnraser.
4. Veiligheid
Met Esp,ABS remkrachtverdeling, remassistent, airbag bestuurder airbag passagier zij-airbags(voor & achter) hoofd/gordijnairbags (voor en achter) ,stabiliteitsregeling tractiecontrole . Kan er eigenlijk niks fout gaan
5. Bedieningsgemak
Over het i drive is veel kritiek op geuit, Ik houd ervan om me erin te verdiepen en dan gaat het vrij eenvoudig het hoort bij de tijd zon grote knop. Veel autos hebben het tegenwoordig het werkt heel goed alles bedien je ermee geen gehannes meer.Verder om de comfortzetels te bedienen moet je aan de zijkant van de middenconsole de knoppen bedienen. Dit is vrij onhandig als je eenmaal zit, je zit er bijna tegenaan. Met 5 personen zit je als een vorst in deze auto vooral achterin hebben de kinderen veel beenruimte. vooral de elektrische rolgordijnen achterin werkt perfect. En de elektrisch te openen en te sluiten kofferbak is alleen maar overbodige luxe maar zorgt wel voor leuke gezicht voor mensen die meerijden.
6. Slot
Dit is een zeer leuke limousine met fijne rijeigenschappen veel luxe en veiligheid.
Als je een topklasse auto wilt schaffen maak dan zeker een proefrit in de beemer. Fotos zal ik er is opzetten als ik weet hoe dit moet.
7. Onderhoud/Problemen.
Het is een feit dat deze auto bomvol elektronica zit:I-Drive,Veiligheidsvoorzieningen etc.
Auto krijgt om de 35.000km een onderhousbeurt om de 50.000 een grote beurt verder normaal onderhoud bij 190.000km is de distributieketting vervangen kan nu weer 120.000km mee.
Problemen: Met de parkeersensoren heb ik vorig jaar problemen mee gehad dat ze bleven piepen dit is bij een Bmw specialist(Die hanteren normale tarieven) De 4 sensoren achter vervangen, probleem was opgelost.
Gr Ricardoo
update 02-01-2010
- 224.051 km
Auto bevalt me nog steeds zeer goed vandaag met het gezin vanuit sneek naar Den Bosch geweest(familiebezoek). Ik denk dat ik deze auto niet meer weg ga doen, het nieuwe model Bmw 7 F01 vind ik nog te duur maar ik vind het een zeer mooie auto de F01. Wie weet in de toekomst???
Verbruik op snelweg zet ik hem op cruise 130 dan is het verbruik maar 1/15.3 hoezo zuinig rijden voor een TwinTurbo V8.
Wat me ook bevalt is het skiluik vorige week ben ik met men zoon naar Winterberg(Sauerland) geweest en dan gaan 2 paar skies makkelijk in de auto geen dakkoffer nodig.
Vooral met winterbanden en achterwiel aandrijving heb je grip in overvloed.Eenmaal op de autobahn gaat de cruise op 180 topsnelheid was even 245 meer liet het verkeer niet toe.
Gr Ricardo
Update Opvolger????
- 224.402 km
Na zon bijna 4 jaar er in rondgereden te hebben begint het bij mij te kriebelen.
Met 3 grote kinderen achterin wordt het wel wat krap vinden ze, ik kijk af en toe wel is op internet en dan naa de Range Rover.
Wat een auto is dit ik heb er eergisteren een proefrit in gemaakt ik moet zeggen deze auto rijd zo goed en de ruimte is veel groter dan de bmw.
Het gaat om de Range Rover 3.0 td6 vogue van 2003/2004.
Alleen het rijden van deze mooie autos heeft wel nadelen:
1. Veel hogere wegenbelasting/verzekering dan ik nu heb( wegenbelasting van de bmw is ook vrij hoog.)
2. Automaat kwalen van de 5 traps automaat rond de 180.000 gaan ze alemaal stuk( slecht voor het imago van land rover deze kwaal schrikt kopers af).
3. Auto is niet zo sterk en snel dan mijn bmw maar chiptuning doet wonderen als je op de site kijkt kwa vermogen dat je erop vooruit gaat.
Vooral met deze weersomstandigheden is de 4wd met Lage Gearing en Hill discent control van een range rover een must.
Wie weet in de toekomst komt ie er. Prijzen zijn niet zo hoog meer nl.
Heeft iemand ervaring met deze auto of rijd er iemand mee hier op het forum?
Laat het weten.
Gr Ricardo
- 226.031 km
Terug van Wintersport ( Probleem Terugreis)
Onlangs in de vakantie nog op wintersport geweest, je merkt echt dat bmw's hier voor gemaakt worden met cruise op de 170 met slechts 2500 toeren is het echt heerlijk cruisen je bent dan echt enorm snel op je bestemming en in combinatie met de stoelverwarming en de comfortzetels kun je echt zeggen dat het een lekker ritje is geweest. Je gaat bijna voor je plezier rijden in deze auto iets wat we in de vorige auto totaal niet hadden.
De winterbanden deden uitstekend hun werk zonder winterbanden heb je in de wintermaanden in oostenrijk echt niets te zoeken. Met achterwielaandrijving rijd het toch prima in sneeuw , ze beweren wel is anders. Maar je moet het wel rustig doseren het gas anders gaat de kont wegglijden maar dan grijpt ESP snel in om hem weer recht te krijgen.
Terugreis ter hoogte van mannheim gingen ineens alle lampjes branden,abs,etc..) ze gaven een melding dat de remvloeistof op was e.d. De auto had voor de vakantie een algemene vakantiecheck gekregen bij de bmw specialist dus we verwachtten geen problemen. Motor uit en aangezet op een parkeerplaats maar alles bleef branden, vervolgens naar mijn bmw specialist gebeld die adviseerde te bellen met de locale dealer. Dus gebeld naar de locale dealer die kwam eraan het probleem kon snel opgelost worden, er was slechts een zekering doorgebrand?? Heel vreemd allemaal maar gelukkig de reis af kunnen maken en verder geen problemen gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.