BMW 635 CSi (1984) #2

autoreview

BMW 635 CSi (1984)

Signalement

Uitvoering635 CSi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1984
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf137.500 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 10%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

BMW coupe’s zijn altijd mijn droomauto’s geweest, eigenlijk wilde ik een e9 coupe (3.0 csi) maar het budget liet dat niet toe. Later werd ik ook steeds meer verliefd op het agressieve jaren tachtig design van de auto. In november 2003 was het dan zover. Ik had genoeg geld bij elkaar kunnen lenen (lekker onverstandig) om deze ’Strassenkruezer’ te kunnen kopen. Het werd een blauwe 635 uit ’84 met sportstoelen, airco, schuifdak etc.

Als je er hard mee rijdt (200+) merk je wel dat het een oude auto is, het windgeruis is erg duidelijk aanwezig door de stijlloze portierruiten. De auto stuurt dan overigens nog steeds geweldig.

De auto stond altijd binnen gestald en werd slechts in het weekend gebruikt om mee te rijden. Werkelijk schitterend, die trekkracht van de zes-in-lijn. De auto heeft mij nooit laten staan en afgezien van wat accuproblemen is het altijd starten lopen.

Het onderhoud is mij reuze mee gevallen. Je leest soms echte gruwelverhalen op internet over mensen die duizenden euro’s in hun zes steken en maar met problemen blijven zitten. Ik heb gemiddeld duizend euro per jaar aan onderhoud uitgegeven incl. 4 nieuwe banden. De banden die op de originele TRX velgen passen (220/55/390)zijn erg duur. Bij Michelin kosten ze 350 euro (adviesprijs) per stuk. Dunlops zijn wat goedkoper. Verder heb ik veel geïnvesteerd om de auto op de originele manier compleet te maken. Er zit nu een leren interieur met elektrisch verstelbare sportstoelen uit een Engelse 6 in.

Kortom ik heb echt genoten van deze auto maar omdat ik ook een cabrio heb, rijd ik er te weinig in en is ’ie nu te koop.

PROBLEMEN

Eigenlijk geen problemen behalve dat de koppeling nu een beetje aan het eind van zn latijn is. Maar dat is normale slijtage.

Tip: Breng dit soort auto’s niet naar een BMW-dealer maar naar een specialist.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens