BMW 540i (2018)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 540i |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand laatst | 26.000 km |
Eerste maanden
- 26.000 km
Na de eerste 8-9 maand wordt het dan toch eens tijd om mijn ervaring met mijn auto te delen, zodat anderen er ook wat aan hebben ;-)
Mijn droom-auto. Dus verwacht geen objectief oordeel ;-).
Vermoedelijk de laatste echte auto, want de volgende zal wel iets met elektrische aandrijving te maken krijgen, ben ik bang. Dat was ook de voornaamste reden om het nog eens goed te doen. Een 6-cilinder, met M-sport pakket. En natuurlijk vele andere goodies.
Wat viel mee:
Nou, ik dacht dat ik al die hulpsystemen weinig/niet zou gebruiken. Heb hiervoor ook ooit een Passat CC 3.6 gehad, maar gebruikte die hulpsystemen nooit. Nu wel. We zijn ook jaren verder, maar ik merk dat ik vaak in de file alles aan zet, en me laat rijden.
En ja, de motor natuurlijk. Wat een genot. Altijd genoeg over om ff te versnellen, als ik het nodig vind.
Wat valt tegen:
Weinig, had wel wat meer geluid verwacht, maar dit type is ook stiller (volgens internet/fora), dan de vorige modellen. Een andere uitlaat is niet echt een optie, want dan wordt het me weer te heftig.
Verbruik: 1 op 10? Valt toch mee?
Problemen: niet gehad nog, heeft net zijn eerste verse olie gekregen.
Kortom: super tevreden!
Aanvullingen
- 26.000 km
Goedemiddag,
Op verzoek iets meer info:
Wat zit er op:
Veel, gaat me te ver, dus benoem ff de belangrijkste zaken.
M-sport, High Executive, HUD als basis.
Verder alle veiligheidssystemen en Active driving package.
Dus hij kan zelf sturen, zelf inhalen, Active vering, Adaptive.
Bijvoorbeeld: hij past de demping aan op basis van de bochten die hij aan ziet komen via de navigatie. Als je dat wilt ;-)
Bijzonderste optie (vind ik zelf): gordels met M-kleuren. Gezien mijn auto Carbon Blue is, met zwart interieur (met pianolak accenten en zwart keramische bediening) brengt het wat kleur in het interieur ;-).
Hoe het rijdt:
Heb de auto nog te kort, ben nog zo blij als een gup. Dus objectief kan ik niet zijn nog. PK's: heerlijk. Wegligging: top. Ruimte: meer dan voldoende.
Acceleratie is heerlijk. Top (al gereden) is ook voldoende.
En mensen die zich afvragen wat je in NL moet met veel pk's...die hebben er waarschijnlijk nooit in een auto gereden met veel pk's ;-).
Ik denk, dat het de beste 'allround' auto is.
Oh ja.. display key...1x gebruikt, om te zien of het werkt. Ligt sindsdien altijd thuis. Veel te groot voor aan een sleutelbos, wat trouwens alleen kan, als je een hoes eromheen koopt. Er zit namelijk geen oogje aan, om aan een sleutelbos te kunnen doen.
Navigatie: BMW standaard, met RTI werkt dit super. Heb nog geen CarPlay genomen, ik lees alleen maar negatieve reacties. Dat neem ik misschien nog, nu flitsmeister beschikbaar gaat komen.
Spotify etc bedien ik via het BMW systeem en dat werkt prima. Siri werkt ook, maar dat gebruik ik nooit. Spraakbesturing van BMW werkt prima voor me.
Hopelijk is dit wat meer info, voldoende. Anders verneem ik het graag.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.