BMW 535i Touring (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 535i Touring |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 116.000 km |
KM-stand laatst | 225.000 km |
Bijna 1 jaar in bezit.
- 136.000 km
Vorig jaar februari mijn e61 van 2005 ingeruild voor weer een bmw. Van de e61 heb ik niet echt genoten. Veel kleine storingen en een automaat die niet echt soepel schakelde. Wel een snelle auto, maar ook erg zenuwachtig. Wilde absoluut weer een 6 cylinder. Bij de proefrit van de f11 viel me meteen het andere rijgedrag op. Lijkt veel meer op de E39, die ik heb gehad. Maar deze is veel stiller en heeft veel vermogen bij een lage toerental. Adaptive cruise controll, headup, schuifdak, executive waren mijn minimale eisen. Nog meer opties zijn aanwezig, zoals adaptive drive enz. De auto gekocht met winterbanden. Direct zomerwielen gekocht. Fantastische auto om met caravan te rijden. Tot heden, geen storingen. Na 20.000 km, olie ververst, bougies vervangen en achterrem blokken vv. Veel betrouwbaarder dan de e61. Fijne auto. Het verbruik is lager dan beide vorige auto's. Zeker 10% lager bij dezelfde rijstijl, ondanks hoger gewicht.
Preventief onderhoud
- 145.000 km
Ga binnenkort met caravan naar het zuiden. Daarom een aantal zaken preventief gedaan. Ik ben een echte doe hetzelver, de kosten vallen dan erg mee. Afgelopen km geen problemen gehad. 1e klus is de electrische waterpomp vv, thermostaat ook gelijk maar. De electrische waterpomp gaat van dit model wel eens stuk. Tot 100d km ca 10 %, bij 200d km is 90 % vervangen ( data gevonden op internet). Bij mijn vorige e61, dezelfde waterpomp, ging bij 140d km stuk in Spanje. Dit wil ik niet nog een keer meemaken. Vervangen was redelijk eenvoudig, 2e keer zou ik het in 3 uur voor elkaar krijgen. Ook zag ik dat de radiator enige opgedroogde koelvloeistof sporen had. De ook vv. Kan wel kloppen, verloor ca 0,5 liter per 10d km. Kosten totaal ca 700 euro. Dan ook maar de versnellingsbak even verversen. 2x gedaan, 2e keer ook filter vv. Bij een olie wissel loopt er ca 4,5 liter uit( tot inhoud ca 8,5 liter), door 2x te verversen is ca 80 % vd olie ververst. Kosten ca 210 euro. Het blijft een fijne auto om mee te rijden. Afgelopen week maakte de airco pomp iets meer lawaai dan normaal. Er bleek te weinig koelmiddel in te zitten, was nog wel koud. Lektest was ok. Pomp daarna ook weer stil. Zo ben klaar voor de rit naar het zuiden.
Al 2,5 jaar in bezit
- 167.000 km
Zo toch maar weer een update. Vakantie vorig jaar naar Corsica met de caravan. Wat een fijne combinatie om mee te rijden. Jammer dat je in Duitsland, vaak niet mag inhalen en niet harder mag als 100 km/uur. 120 km per kun je met gemak, veilig rijden. Afgelopen jaar tot nu toe maar 1 probleem gehad. Weer hoorde ik de airco pomp meer lawaai maken dan ik gewend was, net als het jaar ervoor. De condensor aan de voorzijde bleek toch minimaal te lekken. Deze laten vv, kosten net iets meer dan 400 euro inclusief airco reiniging. In maart dit jaar zelf olie en filter vervangen, na 20 k km. Dit jaar niet met de auto op vakantie, jammer. Tot op heden ben ik zeer tevreden over deze auto. Ik wil deze auto nog zeker 2 a 3 jaar blijven rijden. Zoals het nu gaat, gaat dat zeker gebeuren.
170.000 km, update
- 170.000 km
Sinds laatste update weinig te melden, sinds mijn kinderen zelf een rijbewijs hebben en de ene zelfs een eigen auto, rijdt ik veel minder. Ondertussen wel het plakkende deur handvat bestuurders zijde vervangen. Ook lederverf dakota oyster gekocht om het leer rondom het plastic handvat bij tewerken. Komende zomer wel weer naar Spanje met de caravan. Auto blijft het fantastisch doen. Veel meer valt er nu niet te melden.
Update na ruim 6 jaar
- 209.000 km
Gewoonlijk rij ik een auto ca 5 jaar, maar nu na bijn 6,5 jaar heb ik nog niet echt de behoefte om wat anders te kopen. Liefst weer een 6 cilinder en hybryde. Maar dan kom je uit bij een 545e. Prijzen zijn voor mjj te hoog op dit moment. Of dan toch maar een 540i? Afgelopen 40000 km zijn er wel wat problemen opgetreden, maar dat was ook te verwachten bij deze km stand. Boordcomputer is stuk gegaan, deze laten repareren, kosten 350 euro, vielen mee. Tijdens mijn vakantie kreeg ik een melding van de turbo druk. Gelukkig kon ik gewoon, met caravan en al, naar huis rijden. Zonder turbo nog genoeg pk"s over. Ook nog de bekende lekkage van oliefilterhuis en klepdeksel gehad. Klepdeksel heb ik gelijk maar vernieuwd, kosten totaal ca 250 euro. Ook beide luchtbalgen vervangen, nadat ik op een ochtend de auto scheef zag staan. Dit zijn bekende problemen van deze 5 serie. Normaal onderhoud natuurlijk, zoals elke 15000 km olie verversen. Bougies weer vervangen, maar ook de automaat weer 2x ververst, inclusief oliepan. Distibutie riem ook nog vervangen en natuurlijk ook de banden. Afgelopen week de stootrubbers achter vervangen vc schokbrekers en voor en achter de remblokken vervangen. Schijfdikte voor en achter nog binnen de norm. Lijkt veel, maar als je de reparaties zelf uitvoert dan vallen de kosten reuze mee. Ik vraag me wel af wat het volgende zal zijn? Grootste risico's zijn de mogelijk motorlagers en de automaat. Maar als je de olie van beide maar tijdig ververst is het risico lager, volgens diverse forums. Ook nog de rubbers het cardan vervangen, waren gescheurd, veel werk maar weinig kosten. In juli maar weer op vakantie met caravan naar Oostenrijk. Ja ik bljjf met plezier in deze auto rijden. Het verbruik zonder ritjes met de caravan is ongeveer 1 l ol 9,5 km. Waarbij zeker de helft uit korte ritten bestaat. Met caravan is het verbruik sterk afhankelijk van de snelbetd, maar gemiddeld ca 1 op 6,5.
Toch maar verkocht
- 225.000 km
Was het nog niet echt van plan, maar ik was toch gaan kijken naar een andere auto. Ik wilde voor een x3 gaan. Eerst met een hybride gereden. 35 km electrisch rijden, toch erg weinig. Reed goed hoor. Stoelen zaten voor mij ook niet echt goed. Er ston ook een 540. Na een proefrit was ik verkocht. De f11, heeft afgelopen jaar weinig problemen gehad. Het blijft wel een fantastische auto om mee te rijden. Maar het kan altijd beter. De F30.
Inruilen was nergens een probleem. Een auto van 14 jaar oud, geen deukje of krasje zichtbaar. Gekocht voor 28.000, kreeg er nog 12000 voor terug, na bijna 7,5 jaar. Het onderhoud wel allemaal zelf gedaan. Totale onderhouds kosten afgelopen 7 jaar, ca 4000 euro, inclusief banden. Dat is niet slecht volgens mij.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 520i High Executive Autom Leder Sportst Stoelver Groot Navi Clima Cruise Xenon 2x PDC LMV ENZ NL Auto.
- 2012
- 218.098 km

BMW 523i High Executive 146dkm Schuifdak Leer NL-auto Navi Clima Open dak 3e eig. Yountimer in 2025 Nwe APK
- 2010
- 146.058 km

BMW 5-serie Touring 528i High Executive 259 PK / Panorama / Navi Pro / M Sport Leder / Trekhaak / Xenon / Stoelverwarming / Org.NL! / 19"LMV
- 2012
- 156.026 km