Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie Touring

BMW 530i Touring High Executive (2007)

autoreview

5
BMW 530i Touring High Executive (2007)
BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)BMW 530i Touring High Executive (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering530i Touring High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4 juni 2007

Bij de introductie van de nieuwe 5 serie in 2003 was ik er al helemaal weg van wat een wagen! het enige wat mij toen destijds belette de prijs.
De lease prijs van zown vijf serie lag namelijk op het randje van mijn budget. (+-50.000 euro). maar na een goed gesprek met de dealer, en flink wat onderhandelingen verder bleek het toch mogelijk, om zo’n mooie 5 serie aan te schaffen een 520 i met 170 pk, die niet al te veel toeters en bellen het enige dat er bij destijds op zat was automatische airco en metallic lak en alarm klasse 3(dat verzekeringstechnisch overigens verplicht is bij auto’s in die prijsklasse. na goed 3,5 jaar en 133.211 km verder besloot ik dat het tijd was voor een andere.
En laat dat nou precies rond de tijd zijn van de introductie van de facelift voor de nieuwe vijf!. Een ding stond vast het moest en zou weer zown vijf serie zijn waar ik inmiddels 3,5 jaar met veel plezier in heb gereden. Inmiddels ben ik van baan veranderd dus ligt me budget iets anders dan 3,5 jaar geleden.

Ik had voor mezelf een eisenpakketje samengesteld met minpunten van de vorige auto die ik toch echt anders wilde.
Zoals oa dat onhandige achteraf ingebouwde carkitje en dat tomtom systeem, mochten van mijn part plaats nemen voor een keurig net a fabriek ingebouwd navigatiesysteem en bluetooth voorbereiding.
Ook vond ik de 170 pk van mijn 520 i iets aan de tamme kant dus ook onder kap mocht van mij wel het een en ander verbeterd worden aangezien ik ongeveer 40.000 km per jaar rijd zou het voordeliger zijn voor mij om in een diesel te rijden.

De 520 d viel zowieso af omdat ik een van die mensen ben die vind dat er in een 5 serie minimaal een 6 pitter onder de kap moet liggen. dus proefgereden in de 530 d, maar de draaieigenschappen en het motorgeluid vond ik dusdanig tegenvallen dat ik al vrij snel besloot dan maar iets meer te betalen aan de pomp voor een benzine versie. Die 6 in lijn loopt gewoon 10x mooier dan een dieselroffel.
Ik heb ook gereden in 530 i de 540 i en de 550 i en vond het verschil tussen de 530 i en 540 i dusdanig klein in de prestaties (50 pk destijds 258 en 306 en met de facelift zelfs 30 pk 272 om 306 pk), vergeleken met het veel hogere verbruik en aanschafsprijs was die keuze snel gemaakt was waar nog bovenop komt dat de 540 i niet als touring leverbaar is en dat voor mij nu een echt een must was omdat ik vaak veel spullen versjouw.

De 550 i reed formidabel maar het prijsverschil van maar liefst 20.000 euro is voor mij echt een beetje teveel van het goede. Dus het werd een 530 i touring LCI en na de folder aandachtig door te nemen besloot ik om hem in de meest luxueuze uitvoering te nemen namelijk de high executive uitvoering wat onder andere alarm, comfortstoelen, navigation professional, bi xenon met meedraaiende koplampunits, automatische airco, stoelverwarming, lederen bekleding en automatische transmissie bevat.
Verder wilde ik er ook bluetooth op hebben, en vanwege het feit dat ik veel in de file sta beveelde de dealer mij ook active cruise control aan.
Waar ik tot nu toe nog geen moment spijt van heb gehad wat een heerlijk systeem is dat je zet hem op een bepaalde snelheid en het systeem remt automatisch af wanneer er zich een file vorm tot stilstand en gaat ook weer uit zichzelf rijden.
Goed een maand geleden was het zover ik kreeg eindelijk het genoegen om mijn nieuw bestelde Bmw op te gaan halen. wat een bak! persoonlijk vind ik de touring een robuuster en krachtiger uiterlijk hebben dan de sedan en zeker in combinatie met monaco blauw metallic komt dat mooi terug.

De motor is formidabel 272 pk wat een scheur monster en relatief gezien voor zown auto een heel redelijk verbruik gemiddeld 1 op 11, en dat is beter dan ik met mijn 520 i haalde dat was gemiddeld 1 op 10 en die had wel ruim 100 paarden minder, kun je toch zien dat dat energy brake regeneration ergens goed voor is. (wie weet krijgt bmw dadelijk ook milieukorting zou wel leuk zijn op zo’n enorme bpm prijs die er op dat soort auto’s zit).

Ook het interieur is er erg op vooruit gegaan ik vind het erg fraai hoe ze de deurpanelen van voren hebben aangepast zeker in combi met leder creambeige is dat licht donker contrast zeer fraai. zeker als je dat vergelijkt met die goedkope plastic dingetjes van voor de facelift.

De 8 knoppen voor i drive zijn zeer handig zeker als je snel even een andere cd wil opzetten, of een andere radio zender wil op zoeken het gaat allemaal net iets soepeler en ook heb ik het idee dat de idrive ook sneller reageert dan de vorige. kortom een hele verbetering die bmw geboekt heeft met dit nieuwe systeem. ik weet niet of er nog meer mensen zijn die dit verschil merken. Ohw jah verder is natuurlijk ook de automatische transmissie aangepast in het nieuwe model, ik kan niet zeggen of dit nou heel erg verbeterd is vergeleken met de vorige aangezien ik toen in een handbak reed wel kan ik zeggen dat het een zeer aangename automaat is die zeker niet te vroeg op schakelt.

PROBLEMEN

  • 4 juni 2007

geen

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 5-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 523i High Executive | 6 cilinders | Navigatie | Dak

    BMW 523i High Executive | 6 cilinders | Navigatie | Dak

    • 2010
    • 173.372 km

    € 14.850

    BMW 5-serie Touring 520i PANO DAK + LEDER + XENON!

    BMW 5-serie Touring 520i PANO DAK + LEDER + XENON!

    • 2008
    • 166.722 km

    € 10.995

    BMW 5-serie Touring 525i 218PK / M-Pakket / Panoramadak / Leer / Navigatie / Xenon / N.A.P.

    BMW 5-serie Touring 525i 218PK / M-Pakket / Panoramadak / Leer / Navigatie / Xenon / N.A.P.

    • 2008
    • 227.563 km

    € 12.950

Meer BMW 5-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 5-serie (G30)

    1144
    • 12 april 2021

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 525i Touring High Executive (2009)

    BMW 525i Touring High Executive (2009)

    2
    • 14 januari 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 525i Touring Executive (2010)

    BMW 525i Touring Executive (2010)

    6
    • 27 januari 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 535d Touring High Executive (2008)

    BMW 535d Touring High Executive (2008)

    6
    • 28 juni 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 520d Touring Corporate Lease Executive (2010)

    BMW 520d Touring Corporate Lease Executive...

    13
    • 21 mei 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 525d Touring Executive (2008)

    BMW 525d Touring Executive (2008)

    5
    • 17 november 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 535d Touring Executive (2008)

    BMW 535d Touring Executive (2008)

    2
    • 1 juli 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 525i Touring High Executive (2008)

    BMW 525i Touring High Executive (2008)

    2
    • 15 juni 2016
meer reviews
BMW M5 Touring

BMW M5 Touring

4

Het uiterlijk van de M5 Touring krijgt ook de stylingelementen mee die M5 van de goedkopere...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    33
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de 5-serie E28, E34 en E39

    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de...

    26
    • 12 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    1
    • 10 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 528i (2010)

    BMW 528i (2010)

    4
    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over de 'Ring

    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over...

    14
    • 22 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun Edition'

    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun...

    95
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    14
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    22
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    10
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden