BMW 525tds Executive (1992) #2

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Touring - interieurBMW 5-serie Touring - interieur

Signalement

Uitvoering525tds Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf350.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een BMW 525e en een Volvo 850 2.5 10v had ik weer zin in een BMW E34 5-serie. Ik heb al eerder een 525tds automaat gereden en die auto beviel mij prima. Van die auto is een review te lezen op deze site (zwarte 525tds Executive automaat van 1992 met 330.000km). Ik heb die tds destijds verkocht omdat ik koelwater verloor en het systeem te veel druk opbouwde. Ik heb bij verkoop wel netjes vermeld dat de kop waarschijnlijk gescheurd was.

Nu dus dezelfde auto gekocht. Een calypsorode 525tds Executive automaat van 1992 met 350.000km op de teller. Inmiddels staat de teller op 360.000. In die 10.000km heb ik een aantal keren pech gehad. Eén keer hield de waterpomp er midden in de nacht mee op toen ik op de snelweg reed met ’passende’ snelheid. De originele BMW waterpomp voor de m51 diesel heeft een plastic schoepenrad. Dit plastic schoepenrad komt te makkelijk los van de metalen as van het schoepenrad. Zodoende is er te weinig circulatie en daardoor een beperkte afvoer van warmte uit de cilinderkop naar de radiateur. Ik heb de waterpomp laten vervangen door een volledig stalen exemplaar.

Onlangs hield de brandstofpomp er mee op. Zodoende geen aanvoer meer vanuit de tank naar de inspuitpomp en zodoende een niet lopende motor. Na montage van een nieuwe pomp + dieselfilter draait de motor weer goed rond.

Inmiddels zijn ook de remschijven + blokken voor vernieuwd met niet-originele BMW onderdelen. Prima kwaliteit, het remt uitstekend.

Later meer info.

PROBLEMEN

waterpomp defect
brandstofpomp defect

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.