BMW 525td (1993) #2

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Touring - interieurBMW 5-serie Touring - interieur

Signalement

Uitvoering525td
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf1996
KM-stand bij aanschaf88.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 525 TD is een aangename 6-pitter, die vooral op de autosnelweg tot zijn recht komt. De motor is best krachtig en biedt voldoende trekkracht in de lage toeren. Verbruik is ca. 7,5 l/100 km. Respecteer de opwarmtijd! Indien je de koude motor te snel in de hoge toeren jaagt, krijg je problemen met scheuren in koppakking/cilinderkop (zie lager). De wagen is degelijk afgewerkt. Weinig rolgeluiden en luidruchtige trillingen. Spijtig dat de zware diesel fiscaal oninteressant is. Ik heb de wagen in 2001 verkocht wegens te hoge dieseltaks (720 Euro!!!) en de afwezigheid van airco wat voor kinderen toch een must is. Het zwarte binneninterieur neemt veel warmte op tijdens de zonnige zomerdagen, zodat het in de auto snel een sauna wordt. Alternatief is rijden met de vensters open, maar dat is onaanvaardbaar met kleine kinderen op de achterbank. Ik rij nu met een Ford Galaxy 2.0i die veel meer comfort biedt aan het gezin.

PROBLEMEN

90.000 km: defecte waterpomp.
100.000 km: vervanging slangen oliefilter (lek).
120.000km: defekte cylinderkop (zeeeeeeer duur)
120.000 km: vervangen injectors (versleten)
140.000km: vervanging vulling zit bestuurderszetel (ik weeg 85 kg!!)
150.000 km: lek achteras.
160.000 km: steun alternator afgebroken.
180.000km: defecte radiator.
Bij doorgedreven acceleratie (4000 rpm) braakt de motor een zwarte rookpluim uit. Is volgens BMW-dealer normaal en kan niet verholpen worden.

2,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens