BMW 525i Executive (1994) #3

autoreview

BMW 525i Executive (1994)

Signalement

Uitvoering525i Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf130.680 km
KM-stand laatst259.193 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeven jaar E34

  • 259.193 km

Bij gelegenheid van mijn review "vijf jaar E39" toch ook maar even voor zijn voorganger de eer die m toekomt. Want deze vijf heeft me nooit in de steek gelaten. Een hele mooie auto; ook door t contrast van de licht-beige bekleding met de donkerblauwe carrosserie. Een echte reiswagen. De eerste vakantie ging ik zelfs met een vriend een dagje naar St. Tropez - 700 km. - omdat we gewoon een stuk wilden rijden. In Frankrijk destijds ook een heel stuk 190 gereden en even de 200 aangetikt. Dat reed heel stabiel en zonder veel herrie. En in zo'n vakantie reed ie gemiddeld één op twaalf (moet je natuurlijk niet zo hard blijven rijden).

De kosten over 128.500 km in zeven jaar kwamen op €0,35 per km.. Dat is toch aan de hoge kant. De oorzaak is t - achteraf wat hoge - aankoopbedrag van fl. 36.000.

Ik heb wel heel weinig onderhoud gehad. Keurig beurten gegeven bij de dealer, maar in al die jaren alleen maar remmen, banden en accu vervangen. Toch waren er wel wat technische minpuntjes.

Vanaf aankoop stond het stuur iets scheef. Daar was niks aan te doen. Het had verder geen invloed op het rijden, maar ik bleef het storend vinden om met een naar links staand stuur te rijden.

De auto ging soms stotend optrekken als ie erg warm werd. Dat lag aan de koppeling. Maar omdat t zich alleen op vakantie voordeed heb ik dat zo gelaten.

Verder natuurlijk de electronica. De boordcomputer gaf vanaf de aankoop zonder reden een storend geluidssignaal. De dealer wilde tegen kostprijs de printplaat vervangen. Maar i.p.v. daar fl. 700,- aan uit te geven heb ik het stekkertje van dat toetertje los laten trekken.

Verder de bekende dode pixels in dagteller e.d. en een onderhoudsindicator die te snel ging. Allemaal niet héél belangrijk dus.

En de airco ging als je stilstond onregelmatig pompen en zodoende wat herrie maken.

Ook zat er vocht in de koplampen.

Ik heb m weg gedaan omdat ik verwachtte dat er toch wel meer onderhoud zou komen; als ik t me goed herinner vreesde ik toch voor de koppeling. En er zat roest rond het schuifdak. Verder wilde ik gewoon graag een E39 en vond ik een hele mooie. Deze auto was niet aantrekkelijk in te ruilen, dus is naar een handelaar gegaan.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.