BMW 525i Executive (1994) #3
autoreview

Signalement
Uitvoering | 525i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 130.680 km |
KM-stand laatst | 259.193 km |
Zeven jaar E34
- 259.193 km
Bij gelegenheid van mijn review "vijf jaar E39" toch ook maar even voor zijn voorganger de eer die m toekomt. Want deze vijf heeft me nooit in de steek gelaten. Een hele mooie auto; ook door t contrast van de licht-beige bekleding met de donkerblauwe carrosserie. Een echte reiswagen. De eerste vakantie ging ik zelfs met een vriend een dagje naar St. Tropez - 700 km. - omdat we gewoon een stuk wilden rijden. In Frankrijk destijds ook een heel stuk 190 gereden en even de 200 aangetikt. Dat reed heel stabiel en zonder veel herrie. En in zo'n vakantie reed ie gemiddeld één op twaalf (moet je natuurlijk niet zo hard blijven rijden).
De kosten over 128.500 km in zeven jaar kwamen op €0,35 per km.. Dat is toch aan de hoge kant. De oorzaak is t - achteraf wat hoge - aankoopbedrag van fl. 36.000.
Ik heb wel heel weinig onderhoud gehad. Keurig beurten gegeven bij de dealer, maar in al die jaren alleen maar remmen, banden en accu vervangen. Toch waren er wel wat technische minpuntjes.
Vanaf aankoop stond het stuur iets scheef. Daar was niks aan te doen. Het had verder geen invloed op het rijden, maar ik bleef het storend vinden om met een naar links staand stuur te rijden.
De auto ging soms stotend optrekken als ie erg warm werd. Dat lag aan de koppeling. Maar omdat t zich alleen op vakantie voordeed heb ik dat zo gelaten.
Verder natuurlijk de electronica. De boordcomputer gaf vanaf de aankoop zonder reden een storend geluidssignaal. De dealer wilde tegen kostprijs de printplaat vervangen. Maar i.p.v. daar fl. 700,- aan uit te geven heb ik het stekkertje van dat toetertje los laten trekken.
Verder de bekende dode pixels in dagteller e.d. en een onderhoudsindicator die te snel ging. Allemaal niet héél belangrijk dus.
En de airco ging als je stilstond onregelmatig pompen en zodoende wat herrie maken.
Ook zat er vocht in de koplampen.
Ik heb m weg gedaan omdat ik verwachtte dat er toch wel meer onderhoud zou komen; als ik t me goed herinner vreesde ik toch voor de koppeling. En er zat roest rond het schuifdak. Verder wilde ik gewoon graag een E39 en vond ik een hele mooie. Deze auto was niet aantrekkelijk in te ruilen, dus is naar een handelaar gegaan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren