BMW 525d Touring High Executive (2011) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 525d Touring High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 70.000 km |
- 50.000 km
BMW 525d Touring High Executive (2011)
Uitvoering 5-deurs
Versnellingen 8, sequentiële automaat
Bouwjaar 2011
Jaar van aanschaf 2011
Km-stand bij aanschaf 0 km
Eerste review-invoer 08-03-2012
Vorige auto Audi A6 Avant 2.7 TDI Pro Line (2008)
BMW Opties:
-Kleur: saphirzwart metallic
-Leder: leder dakota zimtbraun
-High executive uitvoering
-Rijbelevingstoets
-19 inch velgen
-Automatische sporttransmissie met stuurschakeling
-Automatisch openen/sluiten achterklep
-Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
-Sportstoelen met elektrische lendesteun
-Interieurlijsten aluminium fijngeslepen
-Hifi actief luidsprekersysteem
-USB audio-aansluiting
-M sportstuurwiel
-Buitenspiegel elektrisch inklapbaar, automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
-Uitgebreid verlichtingspakket
-Individual extra getint glas achter
-Individual hemelbekleding anthrazit
-Dakdraagsysteem aluminium zijdeglans
-4 zone airco
-Uitbreiding instrumentenpaneel
Wat betreft de punten comfort, prestaties kan ik na 50.000 km het volgende zeggen;
De prestaties zijn ruim voldoende te noemen. De automaat schakelt perfect en heeft voldoende power in alle versnellingen. Het comfort binnen in de auto is zeer goed. De comfortstoelen zitten perfect en je zit er als gegoten in. Dit komt door de multi instelmogelijkheden van de stoel.
Wat mij tegenvalt is de windgevoeligheid van deze auto. Misschien heeft dit te maken met de achterwielaandrijving maar persoonlijk vind ik dit storend. Bij windsnelheden boven windkracht 4 wordt je druk met het sturen. De auto is dan, zeker op de Duitse Autobahn, moeilijk in bedwang te houden. Hiervoor ben ik al diverse keren bij de BMW dealer geweest. Helaas had men tot dusverre hiervoor geen oplossing!!! Vreemd, want op diverse Duitse autosites is toch vrij veel te vinden over de rijeigenschappen(windgevoeligheid) van de 5 serie. Misschien is de sedan uitvoering minder gevoelig dan de Touring, maar ik heb er toch veel last van en zeker voor een auto van dit kaliber en prijsklasse is het niet normaal.
Volgende week gaat de auto naar de dealer voor een grote beurt. Via BMW Nederland heeft men vernomen dat er een nieuwe instelling is voor de achterwielen. Zodoende zal de stand van de achterwielen(uitlijnen??) aangepast worden. Hopelijk helpt dit enigszins.
Ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.
Zijwind gevoeligheid
- 70.000 km
In mijn review van 8 maart jl. heb ik mijn bevindingen beschreven en aangegeven dat de stand van de achterwielen veranderd zou worden. Dit heeft inmiddels plaatsgevonden.
Helaas is de F11 óók nu nog ontzettend gevoelig voor zijwind. Vooral op de Duitse Autobahn wordt je er dan ontzettend druk mee. Volgens BMW heeft het te maken met de grote van de wielen (19 inch. banden 245-40-19) echter dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Volgens diverse Duitse sites heeft het te maken met de ligging van de motor en de aandrijving.
Voor de rest bevalt de auto uitstekend echter de zijwind gevoeligheid vind ik toch een behoorlijk mijn punt. Een auto met zo'n prijsklasse moet een goede wegligging hebben.
Misschien zijn er meer mensen met bovenstaand probleem. Graag hoor/lees ik ook jullie bevindingen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.