BMW 525d touring (2003) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 525d touring |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 170.000 km |
KM-stand laatst | 248.000 km |
- 248.000 km
Vorig jaar heb ik deze auto geïmporteerd uit Duitsland. De koop heb ik puur op gevoel gedaan omdat ik binnen 30 minuten moest beslissen om de wagen te kopen of niet. Het kantoor om auto's over te schrijven ging namelijk snel sluiten. De auto was compleet met onderhoudshistorie en liep goed dus heb ik besloten de auto aan te kopen en op export kenteken terug te rijden.
Uiteindelijk een goede keuze gemaakt. Ik heb er nu zo'n 80.000 km mee gereden en het is me uitstekend bevallen. De 2.5 6 in lijn is een heerlijke koppelrijke motor. Dit is een groot verschil met de 1.6 Renault op LPG die ik voorheen had. Inhaalacties zijn geen enkel probleem. De combinatie motor / automaat is super.
Ik had twijfels over onderhoud van dit soort auto's, maar dit is me meegevallen. Bij 190.000 km is de opvoerdieselpomp vervangen à 340 euro. Bij 240.000 km is het flexibelstuk met katalysator vervangen à 370 euro. Verder het normale onderhoud wat automatisch aangegeven wordt op circa 35.000 km.
De auto rijdt heerlijk comfortabel. Je merkt dat deze auto is gemaakt om veel kilometers te maken op de snelweg. Op hoge snelheden voelt de wagen nog heel zeker aan.
Het enigste minpunt aan het comfort zijn de zetels. In de Renault Megane zat ik lekkerder dan in de BMW.
update
- 248.000 km
Overigens, het verbruik valt me ook mee. In de zomer is 5.8 l/100km haalbaar. In de winter 6.2 l/100km. Dat zijn wel heel veel snelweg kilometers waar dan ook wel max snelheid + wordt gereden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.